ג'וגאנו תפרוס תשתית עיר חכמה עבור 40 אלף בתי אב בדאלאס

31 אוקטובר, 2021

במסגרת הפרויקט, שבו משתתפת גם קואלקום, תיפרס התשתית באזורים עם נגישות נמוכה לאינטרנט. מנכ"ל ג'וגאנו ל-Techtime: "ביידן הפך את סגירת הפער הדיגיטלי ליעד לאומי. מאמינים שנשתלב בפרויקטים נוספים כאלה"

חברת ג'וגאנו (Juganu) משתתפת בימים אלה בפרויקט לפריסת תשתית עיר חכמה בשכונות מוחלשות ברחבי העיר דאלאס, שבהן שיעור הנגישות לרשת האינטרנט בקרב האוכלוסייה היא נמוכה. תשתית התקשורת, שתתבסס על פלטפורמת Digital World שפיתחה ג'וגאנו בשיתוף קואלקום, מיועדת גם לספק שירותי תקשורת בפס-רחב למוסדות חינוך, שירותי בריאות ובתי עסק וכן לכ-40 אלף בתי אב ברחבי העיר, שכיום אינם זוכים לשירותי תקשורת ממפעילות האינטרנט. לצד ג'וגאנו וקואלקום, בפרויקט משתפות פעולה גם חברת CircleGx, שגם תספק את המימון לפרויקט, ו-Zyter, שפיתחה פלטפורמה לניהול רשתות IoT ולא מכבר הכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ג'וגאנו.

חברת ג'וגאנו פיתחה טכנולוגיה של תאורת LED דיגיטלית, המתאימה באופן דינמי את רמת וצבע התאורה לתנאים המשתנים של הסביבה. על בסיס הטכנולוגיה הזו פיתחה ג'וגאנו את פלטפורמת Digital World, אשר מציעה קונספט ייחודי שבו נעשה שימוש בעמודי התאורה הציבוריים כנקודות גישה (hot spot) ליצירת רשת תקשורת אלחוטית, אשר מהווה תשתית ליישומים חכמים ללא צורך בכבילה או בפריסת סיבים אופטיים.

במסגרת פלטפורמת Digital World, על גבי כל גוף תאורה מותקנת גם יחידת קצה הכוללת שתי מצלמות HD, מנוע עיבוד ונקודת תקשורת המאפשרים לספק תשתית לשירותי עיר חכמה דוגמת התחברות לרשת העירונית ואספקת תמיכה אורבנית במכוניות חכמות ובקרת תנועה, ביישומי ביטחון והצלה, שירותים מוניציפליים מתקדמים, ניטור תשתיות והתחברות לחיישני IoT בהתאם לצורכי הרשות המקומית.

לכרבע מבתי האב בארצות הברית אין חיבור אינטרנט ביתי

בפרויקט בדאלאס, שבשלב ראשון יכלול כ-20 תחנות בסיס, גופי התאורה החכמים של ג'וגאנו ישמשו גם עבור יישומי עיר בטוחה. כך למשל, במקרה של אירוע חירום, כמו תאונת דרכים, גופי התאורה הסמוכים ישנו את צבעם ויכוונו את גופי ההצלה אל המקום. מנכ"ל ג'וגאנו, ערן בן שמואל, סיפר בשיחה עם Techtime: "אנחנו מביאים כאן פתרון מהפכני. אנחנו בונים רשת LTE ולוקחים אזור חדש ומשדרגים אותו מבחינה דיגיטלית ברמה הכי גבוהה. התשתית הזו מספקת לאזרח המון כלים דיגיטליים ובסיס ליישומי אבטחה, תחבורה וכדומה."

"הפער הדיגיטלי" אינו בא לידי ביטוי רק בין העולם המפותח למדינות המתפתחות, אלא קיים ונוכח גם בתוך ארצות הברית עצמה. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של ארצות הברית, לכ-22.5% מבתי האב במדינה (27.5 מיליון) אין חיבור ביתי לאינטרנט. ההשלכות של המחסור הזה רק החריפו בתקופת הקורונה, שהחידדה עוד יותר את חשיבות הקישוריות בכל היבטי החיים האזרחיים.

בן שמואל: "הפרויקט הזה הוא חלק מהמאמץ בארצות הברית להרחיב את הנגישות לאינטרנט באמצעות רשתות פרטיות באזורים שבהם ספקיות התקשורת אינן מספקות כיסוי לתושבים. סגירת הפער הדיגיטלי הפכה ליעד לאומי על רקע חוק התשתיות של ממשל ביידן, ואנחנו מאמינים כי נשתלב בפרויקטים נוספים מסוג זה כחלק משיתוף הפעולה שלנו עם חברות כמו קואלקום, Zytre, קומקאסט ועוד."

בשנה שעברה פרסה קואלקום את התשתית של ג'וגאנו ברחבי הקמפוס הראשי של החברה בסן דייגו. הקמפוס, שבו עובדים כ-25 אלף אנשים, משתרע על פני שטח של מאות דונמים וכולל כ-36 בניינים, וככזה הוא מהווה מעין מודל של עיר קטנה.

האזינו לשיחה עם מנכ"ל ג'וגאנו ערן בן שמואל מתוך תוכנית מס' 1 בפודקאסט שלנו, שעלתה באוגוסט 2019:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: ג'וגאנו , דאלאס , עיר חכמה , קואלקום