טקאיה ואנרקון השיקו מתגי VPX למערכות משובצות צבאיות

29 נובמבר, 2021

תקן VPX של ארגון SOSA אומץ על-ידי צבא ארה"ב. ביחד עם חברת אנרקון, שרכשה את טקאיה השנה, יציעו החברות פתרונות משולבים של תקשורת והספק. החברה מתמודדת בימים אלה במכרזים בארה"ב

חברת טקאיה (Techaya) מקבוצת אנרקון טכנולוגיות (Enercon Technologies) השיקה משפחה חדשה של כרטיסי תקשורת VPX התואמים לתקן SOSA. התקן מסדיר את ממשק התקשורת וההספק בין מערכות משובצות בתוך כלים צבאיים והוא מייצר תאימות בין רכיבים ומערכות של יצרנים שונים. התקן, שמקורו בתחום האוויוניקה, אומץ על ידי מרבית זרועות ארצות הברית.

כרטיסי התקשורת החדשים של החברה משמשים כמעין מתג ראשי שאליו מתחברים כל היחידות השונות במערכת ודרכו מנותבת תעבורת המידע. עד כה השיקה החברה 3 כרטיסים בקצבים של 1, 10 ו-40 ג'יגה, ובשנה הבאה מתכוונת החברה להוציא לשוק כרטיס בקצב של 100 ג'יגה, שהיא המהירות הגבוהה ביותר עבור פרוטוקול  VPX. החברה מדווחת על הזמנות ראשונות משני לקוחות, עבור מערכת מכ"ם ועבור פרויקט ימי. במקביל, החברה ניגשת למכרזים שונים בארצות הברית ומדווחת על עניין רב במוצר.

אחד היתרונות בקו החדש נובע מהסינרגיה בין טקאיה לאנרקון. בינואר השנה רכשה אנרקון, המפתחת ספקי כוח למגזר הצבאי, את טקאיה, כאשר אחת ממטרות המיזוג היתה לספק ללקוחות פתרונות משולבים, המתבססים על המוצרים של שתי החברות. בשוק הצבאי, אינטגרציה בין מערכות של יצרנים ושנים עשויה לעיתים להיות מורכבת ולהצריך פיתוח נוסף. החברה המאוחדת מציעה פתרונות משולבים של תקשורת וכוח שיש ביניהן תאימות מובנית, מה שמאיץ את תהליכי ההכשרה של המערכת השלמה על ידי הלקוח.

אודי פלגי, סמנכ"ל הפיתוח של החברה, הסביר ל-Techtime: "עד היום, פיתחנו כרטיסי VPX לפי דרישה. כעת אנחנו מוציאים קו מוצרים ייעודי. מאחר שלאנרקון יש ספקי כוח שתואמים את תקן SOSA , זה מאפשר לנו לספק מערכת משולבת לפי תקן זה. זו בעצם פלטפורמה מאוד גמישה שמאפשרת ללקוח לבצע את האינטגרציה והפיתוח מאוד מהר." קבוצת אנרקון טכנולוגיות מציעה פתרונות הספק ותקשורת למערכות תקשו"ב מתקדמות כמוצרי מדף וכפיתוחים ייעודיים ללקוחות בארץ ובשוק הבינלאומי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים