NTT Data תפתח אלגוריתם קוונטי לדירוג אשראי באמצעות הפלטפורמה של קלאסיק

2 דצמבר, 2021

NTT Data היפנית היא חברת שירותי ה-IT השישית בגודלה בעולם. רותמת מחשוב קוונטי לשיפור ניהול סיכוני אשראי. קלאסיק פיתחה פלטפורמה לכתיבת אלגוריתמים יישומיים למחשב קוונטי, המתאים לכל מספר קיוביטים

חברת קלאסיק (Classiq) הכריזה על שיתוף פעולה בתחום האלגוריתמיקה הקוונטית עם ענקית שירותי ה-IT היפנית NTT Data. במסגרת שיתוף הפעולה – שהוא הראשון שחושפת קלאסיק באופן פומבי – תבצע NTT Data שימוש בפלטפורמת התכנות הקוונטי של קלאסיק כדי לפתח אלגוריתמים קוונטיים ייעודיים לצורך ביצוע חישובים מורכבים בתחום דירוגי האשראי, וזאת כחלק משירותי המחשוב המתקדמים שבכוונתה לספק ללקוחותיה בעולם הפיננסי.

NTT Data, הנמצאת בשליטת ענקית הטלקום NTT, הינה אחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום שירותי ה-IT לחברות עסקיות וארגונים. על פי דירוג חברת גרנטר, NTT Data היא החברה השישית בגודלה, מבחינת נתח שוק והכנסות, בתחום שירותי ה-IT. הכנסותיה בשנת 2021 הפיסקאלית הסתכמו ב-20.3 מיליארד דולר. היא מתמחה בתחומים כמו תהליכי דיגיטציה, מעבר לענן, אינטליגנציה עסקית, ייעוץ עסקי וכדומה, ומשרתת לקוחות במגוון רחב של מגזרים, לרבות המגזר הפיננסי. ראש חטיבת המו"פ של NTT Data שומישי אממיה (Shunichi Amemiya), אמר: "אנחנו מעוניינים ליישם טכנולוגיות של מחשוב קוונטי בתחום ההנדסה הפיננסית, וסבורים שהצורך לחשב מודלים עסקיים מורכבים רק יילך ויגדל בעתיד."

ניהול סיכונים קוונטי

דירוג אשראי הינו שקלול שמבצע הגוף המלווה כדי להעריך את הסיכון שהלווה, בין אם זה אדם או חברה, לא יעמוד בפירעון. ככל שהסיכונים גדולים יותר, כך בדרך כלל הגוף המלווה מבקש ריבית גבוהה יותר או דוחה את בקשת ההלוואה.  אמיר נוה, ממייסדי החברה ומי שעומד בראש צוות האלגוריתמאים, הסביר ל-Techtime מדוע יש צורך ביכולות של מחשוב קוונטי לצורך חישוב דירוגי אשראי. "בחישוב דירוג האשראי צריך לשקלל משתנים רבים, בדומה לתמחור של אופציות פיננסיות. באופן קלאסי צריך לעבור על מספר עצום של אפשרויות ותרחישים על מנת להעריך את הסיכון. באמצעות מחשוב קוונטי ניתן להאיץ ולדייק את התהליך, וזה יכול לשפר את ניהול הסיכונים של הגוף הפיננסי."

קלאסיק הוקמה במאי 2020 על-ידי המנכ"ל ניר מינרבי, סמנכ"ל המו"פ אמיר נווה והטכנולוג הראשי יהודה נווה. החברה מפתחת פתרונות שיאפשרו לכתוב יישומים עבור מחשבים קוונטיים, ויש לה כבר מספר לקוחות בתחומי הבנקאות, הנדסת חומרים ותרופות. בשנים האחרונות חלה פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי, ורבות מענקיות הטכנולוגיה בונות מחשבים קוונטיים חזקים יותר ויותר שמסוגלים לבצע משימות משמעותיות. ואולם, כדי להוציא לפועל את המהפכה צריך כלי תוכנה שיאפשרו לכתוב יישומים למחשוב קוונטי, וזה מה שעושה קלאסיק.

לא מכבר השיקה קלאסיק את גרסת הבטא של פלטפורמת הפיתוח שלה, והעמידה אותה לרשות מספר לקוחות ראשונים, ובהמשך מתכננת החברה לפתוח את השימוש לעוד עשרות לקוחות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , חברות סטראט-אפ , חדשות

פורסם בתגיות: NTT Data , דירוג אשראי , מחשוב קוונטי , קלאסיק