ננו-דיימנשן רוכשת חברה רביעית תוך שנה

5 ינואר, 2022

רכשה את GIS הבריטית, המפתחת ראשי דיו מדויקים, תמורת 18.1 מיליון דולר. במקביל, מנכ"ל החברה רכש מניות בחצי מליון דולר כדי לחזק את אמון המשקיעים לאחר צניחת המניה. "מאמין בעתיד החברה"

חברת ננו-דיימנשן (Nano-Dimension) מנס-ציונה הודיעה אתמול (ד') על חתימת הסכם לרכישת חברת Global Inkjet הבריטית. GIS, שהוקמה ב-2006 וממוקמת בקיימברידג', מתמחה בפיתוח וייצור ראשי דיו, רכיבי בקרה אלקטרוניים ותוכנות להדפסה בדו-מימד ובתלת-מימד עבור יישומים המצריכים רמות דיוק גבוהות.

ל-GIS יש 130 לקוחות והכנסותיה ב-12 החודשים שבין מרץ 2020 למרץ 2021 הסתכמו ב-10 מיליון דולר, עם שיעורי רווחיות של 51%. ננו-דיימנשן תשלם לבעלי המניות של GSI כ-18.1 מיליון דולר במזומן ועוד סכום שבין 1.3-10.7 מיליון דולר בכפוף לביצועים כספיים.

זו הרכישה הרביעית שמבצעת ננו-דיימנשן בשנה החולפת, שכוללות את חברת הבינה המלאכותית דיפקיוב (DeepCube), שנרכשה ב-70 מיליון דולר, חברת ננו-פבריקה (NanoFabrica), שפיתחה מדפסת להדפסת חלקים זעירים ואשר תמורתה שילמה ננו-דיימנשן כ-55 מיליון דולר, ואת חברת Essemtec השווייצרית, המייצרת מכונות השמת SMT, תמורת 24.8 מיליון דולר.

המימון לגל הרכישות מגיע משורה של גיוסי הון שביצעה ננו-דיימנשן בשוק ההון, בהיקף כולל של 1.5 מיליארד דולר.

לקוח בטחוני נוסף

בתוך כך, השבוע הודיעה ננו-דיימנשן על מכירה נוספת של מדפסת DragonFly IV, הדור הרביעי של מדפסת ה-PCB של החברה, שהושקה בחודש נובמבר. ננו-דיימנשן מסרה כי הלקוח הינו זרוע של אחד מצבאות המערב. בחודש שעבר הודיעה החברה על מכירת שתי המדפסות הראשונות מהדור הרביעי, ללקוח ממשלתי ולקוח ביטחוני.

מדפסת ה-DragonFly מאפשרת להדפיס מעגלים מודפסים ורכיבים כמו סלילים, קבלים, אנטנות וחיישנים מסוימים. אחת היכולות החדשות שמציעה ה-DragonFly IV היא האפשרות לבצע באותו תהליך, על גבי מגש המדפסת, את ההרכבה של הרכיבים על גבי המעגל המודפס. כלומר, לייצר במדפסת תלת-מימד מעגל משולב. כמו כן, המדפסת מבצעת את ההדפסה בשיטת free form, ללא צורך במבנים תומכים.

המדפסת החדשה גם כוללת את תוכנת Flight שפיתחה החברה ומשמשת לתכנון המעגל, אימות הביצועים וניהול תהליך ההדפסה. בחברה גם מציינים כי המערכת כוללת את התשתית ליכולות בינה מלאכותית שיתווספו בעתיד. בחודש אפריל רכשה ננו-דיימנשן את חברת DeepCube הישראלית, המתמחה בתחום למידת-העומק, ובכוונת ננו-דיימנשן להטמיע את יכולותיה של דיפ-קיוב בפתרונות החברה.

המנכ"ל מגדיל את אחזקותיו בחברה

ברבעון השני של 2021 הכנסות החברה הסתכמו ב-811 אלף דולר בלבד (1.2 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021) והפסד נקי של 19.6 מיליון דולר. על רקע ביצועיה הכספיים של החברה, והתפוצצות בועת מניות הצמיחה בשוקי ההון, איבדה מנייתה של ננו-דיימנשן כ-60% מערכה בהשוואה לשיא בשנה שעברה.

במטרה לחזק את אמון המשקיעים בחברה, רכש בחודש שעבר מנכ"ל ויו"ר החברה, יואב שטרן, מניות בשוק החופשי בהיקף של כחצי מיליון דולר. באוגוסט 2020 השקיע שטרן כ-150 אלף דולר לרכישת אופציות למניות החברה. שטרן, שמקפיד לומר למשקיעים כי יש לבחון את ביצועי החברה רק לטווח ארוך ותלה את צניחת המנייה בחודשים האחרונים במכירות שורט, התייחס לרכישת המניות שביצע ואמר, "הגדלת אחזקותיי במניות החברה מבטאת את האמון שלי בחזון, באסטרטגיה ובעתיד החברה."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: יואב שטרן , ננו-דיימנשן