תפקיד ה-CFO בחברות טכנולוגיה ציבוריות [פודקאסט]

5 ינואר, 2022

תוכנית מס' 43 בפודקאסט של Techtime, עם רונן פייר, סמנכ"ל הכספים של חברת סולאר-אדג', בשיחה על חשיבות התפקיד בחברה ציבורית ועל מערכת היחסים העדינה עם קהילת המשקיעים

מנחה: יוחאי שויגר
עורך: רוני ליפשיץ
מנגינת פתיחה: ניר שדה

האורח בתוכנית הוא רונן פייר, סמנכ"ל הכספים של חברת סולאר-אדג' (SolarEdge).

סמנכ"ל הכספים הוא (או היא) הוא אחד מאנשי המפתח בכוורת הניהולית של חברה ציבורית, ותחומי אחריותו נוגעים כמעט בכל היבט והיבט בפעילותה של החברה, מקביעת התקציב, ניהול משאים ומתנים, הכנת דו"חות תקופתיים וניהול היחסים עם קהילת המשקיעים.

בשנים האחרונות, וביתר שאת מאז פרוץ משבר הקורונה, אנחנו עדים למבול של הנפקות של חברות טכנולוגיה, בין אם דרך הנפקות ראשוניות לציבור (IPO) או דרך מיזוג עם חברות SOAC.

הפיכה של חברה מפרטית לציבורית משנה באופן מהותי את אופן ההתנהלות שלה, בעיקר בכל הנוגע לאספקטים של ניהול כספים ושקיפות.

רונן פייר הצטרף לסולאר-אדג' בסוף 2010, ואחת ממשימותיו הראשונות היתה להכין את החברה להנפקה בנסד"ק. כיום סולאר-אדג' פעילה בעשרות מדינות ונחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום פתרונות ההספק לפאנלים סולאריים. הכנסותיה ברבעון האחרון היו יותר מחצי מיליארד דולר ושווי השוק שלה נושק ל-15 מיליארד דולר. לא מכבר נכנסה סולאר-אדג' ל-S&P500, הכולל את 500 המניות המובילות בשוקי ההון בארצות הברית.

בשיחה, מספר פייר על המסלול המקצועי שהוביל אותו לעמדה הבכירה בסולאר-אדג', על מערכת היחסים העדינה עם המשקיעים, וגם על האומץ לקבל החלטות שלעיתים אינן לרוחו קצרת הטווח של שוק ההון.

עקבו אחר כל תוכניותינו ב-Spotify

וגם ב-Apple Podcasts

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Podcast , חדשות

פורסם בתגיות: CFO , יוחאי שויגר , סולאר-אדג' , רונן פייר