פורסם תקן Auracast לשידורי אודיו קבוצתיים

12 יוני, 2022

חברת סיוה הישראלית תרמה ידע לתהליך הגדרת תקן ה-Bluetooth החדש. הכריזה על מודול IP התומך בו. חתמה על הסכמים לאספקת טכנולוגיית Auracast למספר יצרניות שבבים בתחום אבזרי השמיעה

קבוצת העבודה התעשייתית המגדירה את תקני בלוטות' (The Bluetooth Special Interest Group – SIG), פירסמה בסוף השבוע את תקן Auracast, שבעבר כונה בשם Audio Sharing, אשר מאפשר לבצע שידורי אודיו קבוצתיים – ממקור אחד אל מספר רב של שומעים (broadcasting). התקן החדש הוא מרכיב שהתווסף אל תקן Bluetooth LE.

הוא מאפשר לאבזרים שונים, דוגמת סמארטפון, מכשיר טלוויזיה, מחשב נייד או מערכת כריזה ציבורית, לשדר את אותות האודיו למספר בלתי מוגבל של מאזינים סמוכים הקולטים האת השידור באמצעות מקלטי Bluetooth דוגמת רמקולים, אוזניות בלוטות' ואפילו מכשירי שמיעה. "השקת תקן Auracast תגרום שינוי מאסיבי בשוק האודיו האלחוטי", אמר מנכ"ל Bluetooth SIG, מרק פאוול. "היכולת לשתף אודיו באמצעות טכנולוגיית בלוטות' תאפשר מתן שירותי אודיו משופרים באתרים ציבוריים".

מנוף צמיחה לשוק הבלוטות'

ההתחברות אל שידור Auracast דומה להתחברות אל רשת Wi-Fi. כאשר משדר מתחיל בהפצת אודיו, הוא מבצע שידור בשלושה ערוצים במקביל. ערוץ אחד (advertisement) כולל פרטים כמו שם, תוכן, ופרטי הקידוד, ואילו שני הערוצים האחרים מתחילים בשידור אותות האודיו – אחד לאוזן שמאל ואחד לאוזן ימין. מקלט ה-Auracast מזהה את הערוץ ה-advertisement. כאשר המאזין מחליט להתחבר אל advertisement ספציפי, המקלט שלו מבצע תהליך השקה, ומתחיל להשמיע את ערוצי האודיו שנבחרו.

אחת מהחברות הראשונות אשר הכריזו על תמיכה בתקן החדש היא CEVA מהרצליה, אשר הודיעה כי חבילת הקניין הרוחני שלה, RivieraWaves Bluetooth 5.3 IP תומכת ב-Auracast. לדברי מנהל חטיבת ה-IoT של סיוה, טל שליו, סיוה תרמה להתפתחות תקן הבלוטות׳ החדש וכבר חתמה על הסכמים לאספקת הטכנולוגיה החדשה לכמה חברות שבבים ויצרנים גדולים בשוק אוזניות הסטריאו, מכשירי שמיעה, שעונים חכמים, רמקולים ומיקרופונים אלחוטיים. להערכת החברה, התקן החדש יאיץ את הצמיחה של שוק הבלוטות' להיקף של עד כ-1.8 מיליארד יחידות בשנת 2026.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת

פורסם בתגיות: Bluetooth , בלוטות' , סיוה