הושלמה מכירת OTI לנאייקס

12 יוני, 2022

החברה מראש פינה הפכה לחברה בת בבעלות מלאה של נאייקס. במקביל, נחתם הסכם בין נאייקס, בנק הפועלים וחברת פיט, להקמת חברה חדשה בתחום מכונות מבוססות IoT לממכר מוצרים ותשלום

חברת נאייקס (Nayax), המפתחת פתרונות סליקה ותשלום לבתי עסק, דיווחה בסוף השבוע לבורסה בתל אביב על השלמת עיסקת המיזוג עם חברת און טראק (OTI) מראש פינה, המפתחת פתרונות תשלום חכם לעמדות לא מאוישות. נאייקס שילמה סכום של כ-4.5 מיליון דולר תמורת OTI. בנוסף לסכום הרכישה, העניקה נאייקס הלוואה בהיקף של כ-5.5 מיליון דולר לפירעון חובותיה של OTI, לאחר שזו נקלעה לקשיים תזרימיים. ערב החתימה על מזכר ההבנות עם נאייקס בינואר 2022, היא אף הגישה הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי בנצרת למתן צו לפתיחת הליכים בהתאם לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

עיסקת הצלה של הרגע האחרון

לפני כחודש אישרה אסיפת בעלי המניות של OTI את העיסקה, ואת המתווה שלפיו היא תמשיך לפעול כחברה עצמאית הנמצאת בבעלות מלאה של נאייקס. חברת OTI מעסיקה כ-130 עובדים ופועלת מראש פינה. היא מספקת מערכות אוטומטיות לתשלום המיושמות בעיקר בתחנות דלק, רשתות מזון, קיוסקים, מכונות ממכר אוטומטיות וכן ובעמדת כירטוס של מערכות הסעת המונים. המערכות מבוססות על פרוטוקול תקשורת בטווח אפס (NFC), המאפשרת לזהות את כרטיס התשלום ולבצע מיידית את העסקה.

חברת נאייקס הוקמה בשנת 2005 על-ידי המנכ”ל יאיר נחמד ועל-ידי הטכנולוג הראשי דוד בן אבי. החברה פועלת באמצעות עשרה משרדי מכירות גלובליים ומעסיקה כ-500 עובדים. היא מקושרת לכ-80 מוסדות פיננסיים ומהווה מוסד תשלומים מורשה באירופה ובישראל. נאייקס מציעה פתרונות מלאים לקבלת תשלומים ללא מזומנים, מערכת ניהול ואפליקציית לקוחות. ברבעון הראשון של 2022, היא ניהלה 553,000 אבזרי תשלום מקוונים שביצעו עיסקאות בהיקף כולל של  489 מיליון דולר. ומכירותיה הסתכמו בכ-31.4 מיליון דולר. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-2.1 מיליארד שקל.

הנגשת פתרונות IoT עסקיים

בסוף השבוע גם נחתם הסכם בין נאייקס, בנק הפועלים וחברת Feit Synergy הנמצאת בבעלות אלון פיט, להקמת חברה משותפת אשר תספק פתרונות מימון לחברות מתחילות, כדי לרכוש מערכות IoT הכוללות מרכיב של תשלום, דוגמת מכונות לממכר מוצרים (vending machines), עמדות טעינה לרכב חשמלי, וכדומה. המטרה היא לבנות מערכת אוטומטית אשר תבצע באופן אוטונומי את כל מרכיבי העיסקה והחיוב. החברה החדשה תירשם בישראל ותהיה בבעלות נאייקס (42%), פיט (24%) ובנק הפועלים (20%). שאר ה-14% מהמניות יופקדו זמנית בידי נאמן וישמשו בעתיד לצורך הקצאת מניות לעובדים, מנהלים, ספקים מרכזיים וכדומה. השותפים ישקיעו כ-3.5 מיליון דולר בחברה החדשה: נאייקס ובנק הפועלים ישקיעו 1.5 מיליון דולר כל אחת ופיט תשקיע חצי מיליון דולר. בנוסף, בנק הפועלים יעניק לחברה קו אשראי בגובה של כ-1.5 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: OTI , מיזוגים ורכישות , נאייקס