טכנולוגיות ישראליות חדשות בתערוכת יורוסאטורי

13 יוני, 2022

משרד הביטחון חושף רובוט קרבי אוטונומי הנמצא בתהליכי פיתוח מתקדמים. ניסויי השטח בישראל מתוכננים לשנת 2023. אלביט חושפת מכ"ם חדש והתעשייה האווירית הכריזה על ערכת חיישנים לאיתור מקורות-ירי

בתמונה למעלה: הרובוט הקרבי האוטונומי. כולל את הצריח ותותח 30 מ"מ שפותחו עבור הנגמ"ש איתן

היום נפתחה בפאריס תערוכת הנשק הגדולה בעולם, יורוסאטורי (Eurosatory), שבה משתתפות כ-1,800 יצרניות ציוד צבאי ואמצעי לחימה מכל העולם. עבור ישראל, שבה התעשיות הביטחוניות מהוות מרכיב מרכזי בתעשיית ההייטק, מדובר בתערוכה חשובה במיוחד. לתערוכה השנה הגיעו 56 חברות ביטחוניות ישראליות, כולל 15 חברות טכנולוגיה קטנות אשר יציגו במשותף בביתן של משרד הביטחון (סיבט). משרד הביטחון גם מנצל את הארוע כדי לחשוף קונספט של רכב לחימה רובוטי חדש.

הרובוט מבוסס על שילדה משוריינת בעלת הנעה של 6 גלגלים, וכולל את צריח הלחימה בעל תותח 30 מ"מ אשר פותח עבור הנגמ"ש איתן של צה"ל. הוא מצוייד במגוון מערכות התמצאות, איתור והרכשת מטרות. בין השאר, הוא כולל את מערכת הראייה הממוחשבת של חברת פורסייט, אשר פותחה במקור עבור כלי-רכב אוטונומיים ועברה הקשחה בחברת אלביט.

הרובוט נוהג, יורה, ומשגר רחפנים

הרובוט מצוייד במערכת התמצאות הכוללת יכולת ניווט בשטחים קשים, כולל יכולת בחירת נתיב תנועה אלטרנטיבי, זיהוי והתבייתות אוטונומית על מטרות, וקישוריות אל המפעילים מאחור. הוא כולל את ההגנה האקטיבית אגרוף ברזל של אלביט (תעש) המתבססת על מכ"ם טקטי מתוצרת ראדא, וביכולת לשגר ולאסוף רחפן זעיר לצורך משימות איסוף מידע וראייה מעבר לאופק או למכשולי קרקע . מדובר עדיין בפרוייקט מדגים טכנולוגי המובל על-ידי מפא"ת, מינהלת המרכבה והרק”ם ןהתעשיות הביטחוניות הגדולות. להערכת משרד הביטחון, במהלך 2023 הפרוייקט יגיע לשלב המבחנים וניסויי השטח שיתבצעו על-ידי משרד הביטחון.

התערוכה השנה מתקיימת על רקע הלחימה באוקראינה, שבה מובלטת חשיבותם אל הדור החדש של אמצעי לחימה חכמים ואוטונומיים. על הרקע הזה, הביתן הישראלי ידגיש את הטכנולוגיות החדשות ביותר שישראל משווקת: מערכות ליירוט רחפנים, טילים אלקטרו-אופטיים, תקשורת טקטית אישית מבוססת לוויינים, רובוטים למשימות סריקת מנהרות פנימיות ותת-קרקעיות, מערכות הדמיה תרמיות המבוססות על בינה מלאכותית ו-Deep Learning, ועוד.

מכ"ם חדש של אלביט, חיישן איתור-ירי פאסיבי של התע"א

המכ"ם הטקטי החדש של אלביט. עוקב אחר אלפי מטרות בו-זמנית
המכ"ם הטקטי החדש של אלביט. עוקב אחר אלפי מטרות בו-זמנית

חברת אלביט תדגים את חליפת ההפעלה שהיא פיתחה למשימות המבוצעות על-ידי נחיל רובוטים (Swarm). התרגיל ייערך בישראל וישודר בזמן אמת למשתתפי המצגת בפאריס. במסגרתו יוטלו משימות שונות על קבוצה של שבעה רחפני, ושני כלי-רכב רובוטיים קרקעיים המפעילם ביחד חמישה סוגים שונים של חיישנים ומציגים יכולת זיהוי ופגיעה במטרות בסביבה אורבנית ובשטח פתוח. אלביט חושפת את המכ"ם מוגדר תוכנה הטקטי החדש DAiR, אשר פועל בתדרי X-band ועוקב בו-זמנית אחר אלפי אובייקטים בגודל שונה הנעים במהירויות שונות. המכ"ם מזהה רחפנים ממרחק של עד 12 ק"מ ומגלה בני-אדם ממרחק של עד 15 ק"מ.

התעשייה האווירית מציגה מערכת פאסיבית לאיתור מקורות של כלי-נשק קלים, דוגמת רובים, מקלעים ורקטות אר.פי.ג'י. מערכת OTHELLO-P מבוססת על התכת מידע המגיע מחיישבים אלקטרו-אופטיים (SWIR) וחיישנים אקוסטיים המעניקה כיסוי של 360 מעלות לכוחות הלוחמים ולכלי-רכב. מבחינת תע"א, מדובר גם בהצלחת מודל מרכז החדשנות. המרכז העניק סיוע לקבוצת מהנדסים שהגיעו מצה"ל כדי לפתח את הרעיון הטכנולוגי, ובהמשך שילב את המערכת בטכנולוגיות קיימות של החברה.

מערכת אותלו של התעשייה האווירית. מערך חיישנים אופטיים אקוסטיים לאיתור מקורות ירי
מערכת אותלו של התעשייה האווירית. מערך חיישנים אופטיים אקוסטיים לאיתור מקורות ירי
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות