קואלקום רוכשת את סלווייז הישראלית

15 יוני, 2022

סכום הרכישה נאמד בכ-300 מיליון דולר. סלווייז מפתחת פתרונות ניהול ואוטומציה של רשתות הגישה (RAN) הסלולריות. העיסקה מיועדת לחזק את הפורטפוליו של קואלקום בפתרונות 5G RAN קיימים ועתידיים

חברת קואלקום (Qualcomm) הודיעה כי רכשה חברת סלווייז הישראלית, המפתחת פתרונות אוטומציה וניהול לרשתות דור-חמישי. לא נמסרו פרטים פיננסיים על העיקה, אולם לפי הערכות בתעשייה מדובר בסכום הנע סביב 300 מיליון דולר. שתי החברות בעלות היכרות עמוקה: קואלקום השתתפה בגיוס ההון האחרון של החברה, בנובמבר 2020, שבמהלכו היא גייסה כ-32 מיליון דולר. קואלקום הסבירה בדיווח על העיסקה שהיא נועדה לחזק את פעילותה בתחום תשתיות הגישה האלחוטיות (Radio Access Networks – RAN) לרשתות הדור החמישי (5G).

חברת סלווייז (Cellwize) מקרית עתידים הוקמה בשנת 2012 על-בסיס טכנולוגיה לביצוע אופטימיזציה של תשתית הרשת האלחוטית הסלולרית. החברה פיתחה את פלטפורמת Cellwize Chime, שהיא תוכנת בינה מלאכותית ולימוד מכונה מבוססת ענן, אשר לומדת את הרשת הסלולרית ומסייעת למפעילים לנהל את הרשת, לפרוס רשתות חדשות, ולבצע אופטימיזציה של השירותים באופן אוטומטי. הפלטפורמה של החברה נמצאת כיום בשימוש אצל יותר מ-40 חברות תקשורת גדולות, ובכלל זה ורייזון, דויטשה טלקום וטלפוניקה. בעקבות הרכישה מונה מנכ"ל סלווייז, אופיר זמר, לסגן נשיא ומנהל מוצר בקואלקום.

רשתות הגישה הפתוחות מציבות אתגר חדש

קואלקום הסבירה שהתוספת של סלווייז לקבוצת פתרונות 5G RAN שלה, תסייע בפיתוח אבזרי קצה חכמים אשר ניתן לנהל אותם ביעילות, תספק כלים לבידול רשתות סלולריות שונות, ותסייע לקואלקום לספק פתרונות עבור הדור החדש של רשתות גישה פתוחות (Open RAN) ורשתות גישה מוגדרות תוכנה (virtualized RAN) מבוססות ענן, לצד התמיכה בפתרונות RAN מסורתיים. רשתות הדור החמישי, כוללות כמות עצומה של תאים סלולריים, ריבוי תדרים, תרחישי עבודה שונים וסוגים רבים של מידע הזקוק לטיפול בהשהייה מינמילית. משימת הפריסה, המעקב והאופטימיזציה של רשת כזאת היא כמעט בלתי אפשרית ללא אוטומציה.

כל המגמות האלה מתבטאות באימוץ הגובר של הגישה הפתוחות (Open RAN). רשת הגישה (RAN) היא מערך השידור והקליטה של התאים הסלולריים, והיא המרכיב היקר ביותר ברשת. תקן הרשתות הפתוחות Open RAN מגדיר את פעולת ה-RAN באמצעות סדרה של ממשקים סטנדרטיים המאפשרים להפריד בין החומרה והתוכנה, ופותחים את הדלת בפני ספקים אשר מייצרים מרכיבים שונים עבור הרשת. על-ידי כך מתבטלת התלות של חברות התקשורת בספקים המרכזיים, אולם מטלת האינטגרציה והאופטמיזציה של הרשת נעשית קשה מאוד. כאן הטכנולוגיה של סלווייז נחשבת ליעילה במיוחד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דור חמישי , חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: סלווייז , קואלקום