גלובלפאונדריז הקימה קו ייצור למכ"ם של Arbe

18 אוגוסט, 2022

תספק שירותי ייצור, הרכבה ובדיקה. ארבה דיווחה שהיא מתמודדת כיום במספר מכרזים של יצרניות רכב, שהזכייה בכל אחד מהם היא בעלת פוטנציאל הזמנות של 400,000 עד מיליון מערכות מכ"ם

בתמונה למעלה: מבט אל תוך מכ”ם-הרכב החדש Lynx

חברת גלובלפאונדריז (Globalfoundries) השלימה את הקמתו של קו ייצור חדש של מערכות מכ"ם-רכב המבוססות על ערכת השבבים של חברת ארבה (Arbe) התל אביבית. חברת ארבה דיווחה שגלובלפאונדריז השלימה את התקנת הקו ומסרה כמות משמעותית של מוצרים ראשונים ללקוחות. במקביל, נחתם הסכם ייצור ארוך טווח שלפיו תייצר גלובלפאונדריז את מערכות מכ"ם הרכב של החברה, אשר אמורות להיכנס לשלב הייצור ההמוני בתחילת 2023. "לפי ההסכם, גלובלפאונדריז תבצע את הייצור, בדיקת האיכות והבדיקות לפני מסירה ללקוח", אמר המנכ"ל קובי מרנקו.

חברת ארבה פיתחה ערכת שבבי מכ”ם לרכב המבוססים על טכנולוגיית Frequency Modulated Continuous Wave, שבה מתבצע שידור רציף של אותות בתדר משתנה (Chirp signal), והמרחק של האובייקטים מחושב בהתאם להפרשי התדר והמופע (פאזה) בין האותות המשודרים והאותות הנקלטים. בחודש שעבר החברה חשפה את המכ"ם החדש Lynx, אשר כולל 288 ערוצי קליטה ושידור וטווח גילוי של 260 מטר. הוא ישולב בחליפת מכ"ם הכוללת ארבע יחידות שונות ומעניקה כיסוי מכ”מי של 360°.

המתנה לתוצאות של מכרזי-ענק

חברת ארבה נמצאת בשלבי המו"פ והכנסת המוצר לשוק, ועדיין אין לה מכירות משמעותיות. מכירותיה במחצית הראשונה של 2022 הסתכמו בכ-2.1 מיליון דולר, בשעה שהוצאות המו"פ שלה הסתכמו בכ-17.3 מיליון דולר. יחד עם זאת, החברה מעריכה שפוטנציאל המכירות שלה עשוי להגיע להיקף של כ-7.5 מיליארד דולר עד סוף העשור. בעקבות הדו"ח עלתה מניית ארבה בנסד"ק בכ-3.6% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-466 מיליון דולר.

הערכת פוטנציאל המכירות של החברה מבוססת על הזכייה של חברת HiRain הסינית במספר פרוייקטים גדולים, שעבורם היא תייצר החל מ-2023 מערכות ADAS המבוססות על המכ"ם של ארבה. בנוסף, החברה דיווחה שהיא נמצאת בקבוצה המובילה של חברות אשר הצעותיהן (RFP/RFQ) נבדקות על-ידי חמישה יצרני רכב גדולים, שהזכייה בכל אחת מהן תתורגם להזמנות בהיקף של 400,000 עד מיליון הזמנות בשנה. בסך הכל, החברה מתמודדת כיום ב-8 מכרזים שונים.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Arbe , RADAR , ארבה , מכ"ם