נציבות הסחר האמריקאית תחקור תלונת קניין רוחני נגד סולאר-אדג'

30 אוגוסט, 2022

חברת Ampt טוענת שסולאר-אדג' הפרה שני פטנטים שלה וביקשה לאסור שיווק המוצרים. סולאר-אדג': "לאחר שהפסידה במשרד הפטנטים, Ampt מנסה את מזלה במקומות אחרים"

נציבות הסחר הבינלאומי של ארצות הברית (US International Trade Commission) הודיעה אתמול (ב') כי תחל בבדיקה של תלונה שהוגשה כנגד חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) על הפרת שני פטנטים במוצריה המשווקים בארצות הברית. מזכירת הנציבות, קתרין היינר, הודיעה שהחקירה תתבצע בעקבות תלונה לנציבות שהגישה ב-28 ליולי 2022 המתחרה שלה, חברת Ampt, מקולורדו, ארה"ב, שאף ביקשה להוציא צו מניעה האוסר ייבוא ושיווק ממירי ההספק והאופטימייזרים של סולאר-אדג' בארצות הברית. הנציבות מסרה כי הבדיקה תושלם תוך 45 יום ממועד פתיחתה.

חברת Ampt מספקת ממירי הספק לפאנלים סולאריים. לחברה יש פורטפוליו של כ-50 פטנטים המאושרים בארצות הברית ובמדינות נוספות. במקביל לתלונה לנציבות הסחר, Ampt גם הגישה תביעה לבית המשפט בדלוואר כנגד סולאר-אדג' על הפרת 8 פטנטים. החברה העריכה שהחקירה תתבצע בחודשים הקרובים ותסתיים ב-2023. מנכ"ל  Ampt, לוונט גאן, מסר בהודעה לעיתונות: "אנחנו מעריכים את החלטתה של הנציבות לחקור את השימוש הבלתי מורשה של סולאר-אדג' בקניין הרוחני שלנו מבלי לבקש את רשותנו או לפצות אותנו. זהו צעד ראשון להבטיח תחרות הוגנת בארצות הברית ולמנוע מסולאר-אדג' להפר את הפטנטים שלנו".

Ampt הפסידה בלשכת רשם הפטנטים

חברת סולאר-אדג' סבורה שהחקירה לא תניב תוצאות חיוביות מבחינת Ampt וצפויה להסתיים בקול ענות חלושה. בתגובת החברה שנמסרה ל-Techtime היא מסרה: "בשנים האחרונות מתנהל תהליך בירור במשרד הפטנטים בארה"ב, בקשר לבקשות פטנט שהוגשו על-ידי חברת סולאר-אדג' ובקשות פטנט שהוגשו על-ידי חברת Ampt.

"משרד הפטנטים (USPTO) העניק לאחרונה עדיפות לטענת ההמצאה של סולאר-אדג' בפטנטים האלה, וביטל את הטענות של Ampt על הפטנטים. הבעלות על הפטנטים שבמחלוקת הועברה לידי סולאר-אדג'. נראה שלאחר שהיא הפסידה במשרד הפטנטים, מנסה חברת Ampt את מזלה במקומות אחרים. חברת סולאר-אדג' מעריכה שההגנה שלה על הפטנטים האמורים היא חזקה מאוד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , קניין רוחני

פורסם בתגיות: Ampt , סולאר-אדג' , פטנטים