ארבה משתתפת בפרויקט הנמל האוטונומי הסיני

20 ספטמבר, 2022

חברת HiRain תתקין המכ"ם של ארבה במשאיות אוטונומיות בנמל ריזהו בסין. במסגרת הפרוייקט נעשה שימוש גם בחיישני LiDAR של אינוויז. צפוי להתרחב לנמלי-ים נוספים בסין

בתמונה למעלה: המשאית האוטונומית של HiRain המצויידת במכ"ם של ארבה

לפני מספר שבועות דווח כי חברת אינוויז (Innoviz) משתפת פעולה עם חברת HiRain הסינית בפרויקט פיילוט בנמל ריזהו (RiZhao) בסין, אשר מתמקד בהסבת כלים לוגיסטיים ומשאיות למתכונת של פעילות אוטונומית באמצעות שימוש בחיישני ה-LiDAR של אינוויז. כעת מתברר שחברה ישראלית נוספת, ארבה רובוטיקס (Arbe) משתתפת בפרוייקט השאפתני.

ארבה דיווחה היום (ג') כי היריין תשתמש במכ"ם-על-שבב של ארבה בתוך מערכות ADAS ונהיגה אוטונומית שיותקנו במשאיות של היצרנית הסינית FAW. הפרויקט בנמל ריזהו הוא פרויקט פיילוט, אשר צפוי, אם הוא יוגדר כהצלחה, להתרחב לנמלים נוספים בסין. חברת HiRain נוסדה ב-2003 ובסיסה בבייג’ינג. היא מפתחת מערכות חכמות לכלי-רכב, כמו מערכות עזר לנהג (ADAS), מצלמות ומכ”מים, יחידות בקרה ומחשוב, מערכות חניה אוטומטית ובלימת חירום, מערכות לרכב חשמלי, יחידות תקשורת ופתרונות תוכנה. היא נחשבת לאחת מספקיות התת-מערכות לרכב (Tier-1) הגדולות בסין.

מוקדם יותר השנה, הכריזה HiRain כי היא מבצעת פרויקטים רחבי היקף עבור יצרני רכב בתחום הנהיגה האוטונומית, בעזרת המכ"ם של ארבה. חברת ארבה פיתחה ערכת שבבי מכ”ם לרכב המבוססים על טכנולוגיית Frequency Modulated Continuous Wave, שבה מתבצע שידור רציף של אותות בתדר משתנה (Chirp signal), והמרחק של האובייקטים מחושב בהתאם להפרשי התדר והמופע (פאזה) בין האותות המשודרים והאותות הנקלטים. לפני כחודשיים היא חשפה את המכ”ם Lynx, אשר כולל 288 ערוצי קליטה ושידור וטווח גילוי של 260 מטר. הוא ישולב בחליפת מכ”ם הכוללת ארבע יחידות שונות ומעניקה כיסוי מכ”מי של 360°.

המתנה לתוצאות של מכרזי-ענק

חברת ארבה נמצאת בשלבי המו”פ והכנסת המוצר לשוק, ועדיין אין לה מכירות משמעותיות. מכירותיה במחצית הראשונה של 2022 הסתכמו בכ-2.1 מיליון דולר, בשעה שהוצאות המו”פ שלה הסתכמו בכ-17.3 מיליון דולר. יחד עם זאת, החברה מעריכה שפוטנציאל המכירות שלה עשוי להגיע להיקף של כ-7.5 מיליארד דולר עד סוף העשור. בעקבות הדו”ח עלתה מניית ארבה בנסד”ק בכ-3.6% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-466 מיליון דולר.

הערכת פוטנציאל המכירות של החברה מבוססת על הזכייה של HiRain במספר פרוייקטים גדולים, שעבורם היא תייצר החל מ-2023 מערכות ADAS המבוססות על המכ”ם של ארבה. בנוסף, החברה דיווחה שהיא נמצאת בקבוצה המובילה של חברות אשר הצעותיהן (RFP/RFQ) נבדקות על-ידי חמישה יצרני רכב גדולים, שהזכייה בכל אחת מהן תתורגם להזמנות בהיקף של 400,000 עד מיליון הזמנות בשנה. בסך הכל, החברה מתמודדת כיום ב-8 מכרזים שונים. היא גם חתמה על הסכם ייצור עם גלובלפאונדריז, שהשלימה באחרונה הקמת קו ייצור ייעודי עבור המכ"מים של ארבה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , ראיית מכונה , רובוטיקה , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: HiRain , אינוויז , ארבה , סין , רכב אוטונומי