סיוה נכנסת לשוק ה-O-RAN; תתחרה ב-AMD ואינטל

21 ספטמבר, 2022

הכריזה על פלטפורמת PentaG-RAN לתכנון שבבי תקשורת אלחוטית ברשתות פתוחות לדור החמישי. לצד חבילת הקניין הרוחני, היא תספק גם שירותי לשכת תכנון באמצעות חברת אינטרינסיקס שהיא רכשה בשנת 2021

בתמונה למעלה: סכימת המלבנים של PentaG-RAN עבור Small Cells

חברת סיוה (CEVA) הכריזה על פלטפורמת הקניין הרוחני PentaG-RAN, אשר מספקת את כל התשתיות לפיתוח וייצור רכיבי SoC לתחנות ובסיס ותאים סלולריים ברשתות Open RAN מהדור החמישי. הפלטפורמה החדשה מספקת פתרון שלם – מעבדי אותות, מאיצי חומרה, ומודולי תוכנה – המאפשר לפתח שבב תקשורת מלא (SoC). למעשה, החברה מעריכה שהפתרון שלה חסכוני פי 10 במשאבי הספק ושטח סיליקון בהשוואה לפתרונות מבוססי FPGA, דוגמת שבבי Open RAN של החברות אינטל ו-AMD.

החברה מסרה שכדי לצמצם את הסיכונים ללקוחות הכרוכים בפיתוח ASIC חדש לגמרי, היא תספק סיוע בתכנון ופיתוח, עד לרמת פיתוח השבב המלא. היכולת הזאת אפשרית בזכות עסקת Intrinsix מחודש מאי 2021. כזכור, סיוה רכשה את חברת Intrinsix ממסצ’וסטס, ארה”ב, תמורת 33 מיליון דולר במזומן. אינטרינסיקס מתמחה בתכנון שבבים לשוק החלל והתעופה ולשוק הביטחוני. היא מספקת שירותי תכנון רכיבי ASIC מורכבים בטכנולוגיות Mixed Signal, דיגיטל, מעבדים ורכיבי תקשורת אלחוטית (RF/mmWave). היא פעילה בשווקים קריטיים כמו צבא, תעופה, חלל, השוק הרפואי ותעשיית הרכב.

מודל עסקי ייחודי

מנהל חטיבת הסלולר בסיוה, גיא קשת, אמר שהחברה התמחה עד היום בעיקר ברמת מעבדי ה-DSP. "פלטפורמת PentaG-RAN מביאה את סיוה לשלב הבא, רמת תחנות הבסיס והרשתות המבוזרות (Open RAN)״. הפלטפורמה תומכת בפיתוח שבבים עבור תאים קטנים, עבור תחנות בסיס, תאים גדולים ועבור יישומים מרובי אנטנות לעיצוב אלומה (Beamforming), הממלאים תפקיד מרכזי במערכות הדור החמישי. מדובר לא רק בשוק חדש מבחינת סיוה, אלא גם במודל עסקי חדש בתחום הקניין הרוחני, שבו סיוה מציעה גם קניין רוחני וגם שירותים של לשכת תכנון שבבים.

במחצית הראשונה של 2022 הסתכמו מכירות סיוה בכ-67.6 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-55.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. יחד עם זאת, התוצאות של 2021 לא כוללות את המכירות של חברת אינטרינסיקס, שמכירותיה ערב הרכישה הסתכמו בכ-20 מיליון דולר בשנה (כלומר 10 מיליון דולר בחציון). כיום החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-651 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: 5G , CEVA , סיוה