Trexmatic פיתחה רובוטים אוטונומיים על מסילות לאבטחת מתקנים וגבולות

11 אוקטובר, 2022

הרובוטים, המצוידים בחיישנים ואמצעי הרתעה, מסיירים במהירות על גבי המסילה ומאתרים ניסיונות חדירה. החברה מבצעת כעת פרויקט ראשוני מול משרד הביטחון ומכוונת להתרחב לשוק ביטחון המולדת

חברת Trexmatic פיתחה קונספט חדש להגנה על מתקנים אסטרטגיים, מתקנים אזרחיים וגבולות: צי של רובוטים אוטונומיים הנעים במהירות על גבי מסילה המקיפה את המתקן או פרוסה לאורך הגבול. הרובוטים, שמחליפים את הצורך בצוותי סיור, נושאים מערך של חיישנים המאפשרים להם לזהות איומים וניסיונות חדירה, וניתן לציידם באמצעי הרתעה מגוונים.  

החברה מבצעת בימים אלה הוכחת היתכנות מול משרד הביטחון, ובמקביל היא מצויה במגעים עם מספר לקוחות פוטנציאליים, בהם בתי כלא בישראל ובארצות הברית, ונערכת להקמת זרוע פעילות באירופה בשיתוף פעולה עם אינטגרטור אירופי מוביל. טרקסמטיק מגייסת כעת מימון המונים באמצעות פלטפורמת פיפלביז על מנת להאיץ את תהליכי הפיתוח והתקשרויות בארץ ובחו"ל.

החברה הוקמה בסוף 2020 על ידי עירד יובל, מנכ“ל החברה, סא“ל (מיל‘) בשייטת 13, אשר כיהן בתפקידי ניהול בחברות קמעונאות ויזמות, ואלן כץ, סמנכ“ל טכנולוגיות וחדשנות. כץ הוא אחד ממייסדי חברת Rail Vision ושימש כמנכ“ל החברה במשך 7 שנים. רייל ויז‘ן, שהונפקה השנה בנסד"ק, פיתחה מערכת בטיחות לעולם הרכבות אשר מתריעה בפני נהג הקטר על מכשולים על גבי המסילה. 

במסגרת האסטרטגיה של החברה, טרקסמטיק מעוניינת להשלים פרויקט מול משרד הבטחון, שיהווה הוכחת היתכנות ויספק חותמת ליכולות של הפיתרון. ברמה המסחרית, שוק היעד העיקרי של החברה הוא שוק ביטחון המולדת (HLS) וההגנה ההיקפית על מתקנים כמו בתי  כלא, שדות תעופה, נמלים, ומתקני תשתית רגישים כמו תחנות כוח. זהו שוק עצום, שעשוי  לגדול עד לכדי טריליון דולר ב-2027. 

החברה פיתחה שני דגמים של רובוטים: רובוט עבור יישומים הגנתיים, אשר מסוגל לשאת מטע“דים במשקל של 40-30 ק“ג ונע במהירות של כ-60 קמ"ש, ורובוט עבור יישומים של ביטחון מולדת, המסוגל לשאת מטע“ד במשקל של 10 ק“ג ונע במהירות של כ-40 קמ"ש.  

הרובוטים נעים על גבי מסילת מתכת בעלת מבנה ייחודי, אשר ניתן להרכיבה על גבי חומה או  גדר קיימת וגם על פני שטח משתנים, בגבהים שונים וללא השפעה של סוג הקרקע ומצבה. הרובוט מקבל את הכוח הדרוש לפעולתו באמצעות טכנולוגיה של השראה אשר אינה מתבססת על מגנטים ועל כן אינה חשופה לחיכוך ושחיקה, ובנוסף, הוא מצויד בסוללת גיבוי למספר שעות למקרה של תקלה או חבלה. פיתרון האנרגיה מאפשר לה לפעול מסביב לשעון ללא צורך בעצירה לטעינה או החלפת סוללה.  

על המסילות נעים מספר רב של רובוטים הפועלים בסנכרון מלא ויכולים להגיע לכל נקודה על  רשת המסילות תוך מספר שניות וליזום ביצוע של משימת בטחון או חירום לפי הצורך. בנוסף, המערכת עובדת בתנאי שטח ומזג אוויר קשים של גשם, שלג, רוחות, ערפל וכדומה. הרובוטים  מסוגלים לבצע איתור, זיהוי, ומניעה של פעילות עויינת, ומניעת נזקי תחזוקה במתקנים שונים.  המידע שנאסף מוקלט ומפורט באופן רציף ומרובד. המערכת מצוידת בתשתית תקשורת נתונים  מאובטחת

בשיחה עם Techtime, הסביר המנכ“ל יובל על היתרון של הפיתרון בהשוואה לפתרונות חלופיים. "המטרה שלנו היא להחליף את צוותי הסיור, לאפשר אבחון מהיר של אתראות שווא, תוך שיפור משמעותי באיכות וזמינות המידע. המערכת מאפשרת מעבר לאבטחה פרואקטבית, וכמו כן מסייעת בשיפור הבטיחות והתחזוקה וזאת באמצעות סנסורים כדוגמאת רייחן ומצלמה טרמית. בו בזמן אנחנו מקפידים על הפן הכלכלי עם החזר השקעה תוך כ-3 שנים."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , גיוסי הון , חדשות , רובוטיקה , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Trexmatic' , ביטחון מולדת , הגנה היקפית , עירד יובל