סטרטסיס ו-nFrontier פיתחו רכב עירוני מסוג חדש

21 נובמבר, 2022

רכב הקונספט UILA משלב בין אופניים חשמליים לרכב חשמלי קטן ואינו דורש רישיון נהיגה. הוא מגיע לטווח של עד 60-70 ק"מ ולמהירות של עד 25 קמ"ש. רוב חלקי המרכב מיוצרים במדפסת F770 של סטרטסיס

חברת סטרטסיס (Stratasys) והסטודיו הגרמני לעיצוב מוצרים טכנולוגיים nFrontier, פיתחו רכב היברידי עירוני מסוג חדש בשם UILA, המשלב בין אופניים לבין רכב חשמלי קטן (EV). הדגם נחשף בתערוכת Formnext שהסתיימה בסוף השבוע בגרמניה. בשל מידותיו (230x170x90 ס"מ) וההנעה המופעלת על-ידי דוושה, מדובר מבחינה טכנית באופניים, ולכן אין צורך ברישיון נהיגה וניתן לנהוג בנתיבי אופניים. הרכב מתאים לשני מבוגרים היושבים אחד אחר השני. ניתן להמיר את המושב האחורי לשטח אחסון.

האבטיפוס משלב תכונות של אופניים חשמליים עם רכב חשמלי קטן (EV). הוא כולל מערכת מידע ובידור מודרנית, ויכולות חצי אוטונומיות: בעזרת אפליקציית UILA ניתן להתקשר לרכב החונה באמצעות אפליקציה ולהורות לו לגשת אל המשתמש באופן אוטונומי (מצב "בוא אלי"), או לעקוב ללא נהג אחר המשתמש (מצב "עקוב אחרי"). הרכב מבוסס על מסגרת אלומיניום ו-20 חלקי מעטפת, מושבים וגלגל הגה, המיוצרים במדפסות FDM מדגם F770 של סטרטסיס. מנכ״ל nFrontier, דניאל בואנינג, אמר שהטכנולוגיות של סטרטסיס היו בלב תהליך הפיתוח ויהיו חלק מתהליכי הייצור העתידיים.

ייצור המוני ב-2024

הרכב מופעל באמצעות שני מנועים בהספק של 250Watts המוטמעים בשני הגלגלים האחוריים, אשר מקבלים אנרגיה מסוללה בהספק של 1200Wh. הפדלים משמשים כגנרטור עזר המטעין את הסוללה. הרכב כולל שני בלמים הידראוליים ושוקל 70 ק"ג. הוא מספק טווח נסיעה של 60-70 ק"מ בטעינת סוללה יחידה, ומאפשר להגיע למהירות של עד 25 קמ"ש. חברת nFrontier הודיעה שהרכב עומד בכל תקנות הבטיחות והאיכות של האיחוד האירופי החלות על אופניים חשמליים, ושהיא נערכת לקבלת אישורים ותחילת ייצור המוני ב-2024. המחיר לצרכן יהיה "נמוך משמעותית מ-10,000 אירו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: הדפסת תלת-מימד , סטרטסיס , רכב חשמלי