קמטק פתחה את 2023 עם הזמנה של 18 מיליון דולר

12 ינואר, 2023

ההזמנה היא למערכות ממשפחת Eagle, אשר בודקות אם נוצרו תקלות בשבב לאחר השלמת תהליך הניסור של פרוסת הסיליקון. האספקה תתחיל במחצית השנייה 2023

חברת קמטק (Camtek) ממגדל העמק קיבלה הזמנה בהיקף של 18 מיליון דולר מיצרנית גלובלית מובילה של מוליכים למחצה מורכבים (Compound Semiconductors). היצרנית הזמינה מספר מערכות Eagle של קמטק הכוללות טכנולוגיות בדיקה אשר תוכננו ופותחו במיוחד לפלח שוק זה. רכיבים מורכבים בנויים מחומרים המשתייכים לקבוצות שונות בטבלה המחזורית.

כל קבוצה בטבלה המחזורית מורכבת מחומרים שיש להם מספר זהה של אלקטרונים בשכבה החיצונית (שכבת הערכיות) ולכן יש להם תכונות משותפות רבות. הרכיבים החדשים כוללים חומרים מהקבוצות III-V, אשר מעניקים להם תכונות מיוחדות שקשה לקבל מרכיבים הבנויים מסיליקון בלבד (קבוצה IV), דוגמת מהירות עבודה ומיתוג גבוהים יותר, יכולת עבודה במתחים ובזרמים גבוהים במיוחד, וכדומה. על-פי ההערכות בתעשייה, רכיבים מורכבים ישמשו כמנוע הצמיחה המרכזי בשנים הקרובות.

מערכת Eagle (בתמונה למעלה) מבצעת בדיקה אופטית של השבבים לאחר ניסור פרוסת הסיליקון לשבבים נפרדים, אשר ישולבו בתוך המארזים שיימסרו ללקוח. הבדיקה נועדה לוודא שתהליך החיתוך לא גרם נזק למעגלים בשבב, כמו למשל נזקים הנוצרים עקב מתיחה, כיפוף, חימום או סדקים בסיליקון או בדפנותיו. "זוהי פתיחה מצוינת לשנת 2023", אמר מנכ"ל קמטק, רפי עמית.

"שוק המוליכים למחצה המורכבים צפוי להראות צמיחה חזקה בשנים הקרובות שתתבסס על תעשיית הרכב ובעיקר תעשיית הרכב החשמלי". המערכות יימסרו ללקוח החל מהמחצית השנייה של 2023 ועד לתחילת 2024. ברבעון השלישי של 2022 צמחו מכירות קמטק בכ-16% והסתכמו בכ-82 מיליון דולר. בעקבות ההודעה עלתה מניית החברה בכ-1.3% והיא נסחרת כעת בנסד"ק ובבורסה בתל אביב לפי שווי חברה של כ-1.1 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מטרולוגיה , קמטק , שבבים