שטרן על סטרטסיס: "טכנולוגיה מיושנת, דירקטוריון של 'לשעברים'"

14 מרץ, 2023

מנכ"ל ננו-דיימנשן פרסם סרטון ובו הוא מסביר מדוע הציעה החברה לרכוש את סטרטסיס תמורת 1.1 מיליארד דולר. "הדירקטוריון כובל את ידיו של המנכ"ל. המיזוג יהיה גדול מסך חלקיו"

[בתמונה: מנכ"ל ננו-דיימנשן יואב שטרן, מתוך הסרטון שפרסמה החברה]

בשבוע שעבר הטילה חברת ננו-דיימנשן (Nano-Dimension) פצצה כאשר הגישה הצעה רשמית לרכישת יצרנית מדפסות התלת-מימד הוותיקה סטרטסיס (Stratasys), חברה הגדולה ממנה עשרות מונים מבחינת הכנסות. ננו-דיימנשן מציעה לרכוש את סטרטסיס תמורת 1.1 מיליארד דולר במזומן. ההצעה משקפת מחיר של 18 דולר למניה. סטרטסיס אישרה באופן רשמי את קבלת ההצעה ומסרה כי הנהלת החברה תבחן אותה.

לפי שעה, נראה כי השוק מתייחס להצעת הרכש בספקנות. מנייתה של סטרטסיס נעלה אתמול (ב') את המסחר בנסד"ק במחיר של 14.58 דולר, ללא שינוי מהותי בהשוואה למחירה לפני פרסום ההצעה. הארביטראז' הגבוה בין המחיר הנוכחי למחיר המוצע בעסקה (18 דולר) מעיד כי בשוק לא מאמינים בהיתכנות המהלך.

ננו-דיימנשן היא כרגע בעלת המניות הגדולה ביותר בסטרטסיס, עם אחזקות של כ-14.75%. שיעור האחזקה אינו מקרי. ננו-דיימנשן נזהרת מהגדלת אחזקותיה מעבר לרף 15%, וזאת מאחר שדירקטוריון סטרטסיס אישר לפני מספר חודשים "גלולת רעל", שמאפשרת לבעלי המניות לדלל את האחזקות במקרה שבעל מניות מסוים יצבור נתח של יותר מ-15% – ובכך למעשה לבלום ניסיון של השתלטות עוינת.

התוכחה של שטרן כלפי הנהלת סטרטסיס

"גלולת הרעל" למעשה הסירה מהפרק את האפשרות להשתלטות עוינת, וכעת ננו-דיימנשן מנסה לקדם את המהלך באמצעות הצעת רכש. בניסיון לשכנע את בעלי המניות של סטרטסיס בכדאיות המיזוג, פרסם אתמול מנכ"ל ויו"ר ננו-דיימנשן, יואב שטרן, סרטון ובו הוא מסביר את הרציונל מאחורי הצעת הרכש. לדבריו של שטרן, "אנחנו רוכשים את סטרטסיס משום שהיא מתאימה לננו-דיימנשן. המיזוג בין שתי החברות יהיה גדול מסך חלקיו."

שטרן לא חסך ביקורת מהאופן שבו מתנהלת סטרטסיס מאז המיזוג בין אובג'ט הישראלית לסטרטסיס האמריקאית לפני כעשור. "הם עשו הרבה דברים נכון, והרבה יותר דברים לא נכון. מצד אחד, הם הגדילו את הפעילות שלהם בתחום הפולימרים ובנו רשת מפיצים חובקת-עולם טובה ויעילה. ואולם, הטכנולוגיה שלהם התיישנה עם הזמן, ואז הם התחילו לרכוש חברות במחיר מופרז. כמו כן, הטעות שלהם היא שהם רכשו רק חברות שעוסקות בפולימרים. הלקוחות שלהם, שמעוניינים לעבור לייצור, זקוקים למכונות שמדפיסות בקרמיקה ומתכות. הם צמחו בהכנסות למאות מיליוני דולרים, אך נותרו מופסדים. ההכנסות נתקלו בתקרה והחברה נמצאת במבוי סתום. אבל יש להם נכסים טובים. איני מתכוון לטכנולוגיה, שהיא מיושנת. יש להם תוכנה טובה, רשת הפצה, נוכחות בשוק ומיתוג חזקים."

שטרן הפנה אצבע מאשימה למועצת המנהלים של סטרטסיס, שלטענתו כובלת את ידיו של המנכ"ל יואב זייף. "יש להם מנהל טוב. יואב זייף הגיע לשם לפני שנתיים והתחיל לעשות דברים טובים, אבל הדירקטוריון מגביל אותו. הדירקטוריון שלהם מורכב ממנהלים 'לשעברים' מבוגרים, שלא נותנים לו לעשות את הדבר הנכון מאחר שזה יפגע במוניטין שלהם."

שטרן סיכם ואמר: "השילוב בין שתי החברות יהיה מדהים. אנחנו נביא את מנועי הצמיחה הטכנולוגיים, שהם הרבה יותר חדשניים ממה שיש לסטרטסיס, והם יביאו את המפיצים הנאמנים שלהם, שרעבים ליותר מוצרים, שלסטרטסיס אין."

בסרטון: דבריו המלאים של מנכ"ל ננו-דיימנשן:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: יואב זייף , יואב שטרן , ננו-דיימנשן , סטרטסיס