CropX גייסה 30 מיליון דולר

19 אפריל, 2023

חברת האגטק, שפיתחה פלטפורמה מבוססת חומרה ותוכנה שמאפשרת לחקלאי לתכנן בצורה יעילה וחסכונית יותר את תוכניות ההשקייה והדישון על סמך דאטה מהקרקע והסביבה, ביצעה 4 רכישות בשנים האחרונות

חברת האג-טק הישראלית CropX השלימה סבב גיוס הון שלישי בסך 30 מיליון דולר, בהובלת זרוע ההון סיכון של Aliaxis, יצרנית עולמית של תשתית להובלת מים, וקרן האימפקט בתחום האקלים Edaphon, המנוהלות שתיהן מבריסל שבבלגיה. משקיעים נוספים בסבב כללו את Reinke Irrigation, NTT Finance, OurCrowd, Finistere Ventures, Victrix ויאיר שמיר.

מ-CropX נמסר כי החברה תשתמש בהון החדש בכדי לבסס את  צמיחת החברה באמצעות המשך השיווק ופיתוח של מערכת ניהול החווה (Farm Managment System) והן באמצעות מיזוגים ורכישות, כפי שפעלה בשנים האחרונות.

CropX פועלת בתחום החקלאות המדייקת, שמטרתו להביא אל עולם החקלאות המסורתית טכנולוגיות חדשניות במטרה לתכנן בצורה יעילה יותר, ומבוססת דאטה, היבטים כמו השקיה ודישון, לחסוך בעלויות ולמקסם את התוצרת.

CropX, שהוקמה ב-2015, פיתחה פלטפורמה הכוללת חיישנים המוטמנים באדמה ומודדים, באמצעות מודלים ואלגוריתמים מתוחכמים, את מידת הלחות בקרקע, וכן את רמות המליחות והדשנים. החיישנים יודעים לנתח את סוג האדמה ולשדר את הנתונים אל מערכת בקרה חכמה, הנותנת לחקלאי מידע מדויק על מצב ההשקיה בכל נקודה בשטח המעובד, ולתכנן בצורה מדויקת יותר את תוכניות ההשקיה והדישון. המערכת משקללת גם מידע ממקורות חיצוניים כמו תחזיות מזג אוויר, מפות וצילומי אוויר.

מסע הרכש של CropX

המערכת של CropX משלבת בין נתונים בזמן אמת מהשטח לבין ידע ארגונומי בכדי לתמוך בניהול שטחים חקלאיים באמצעות אופטימיזציה של התשומות ושיפור הפרודוקטיביות. המערכת של CropX תומכת באופן מלא ב-75 סוגים שונים של יבולים. החברה פעילה ביותר מ-60 מדינות.

ההודעה על סבב הגיוס מגיעה זמן קצר לאחר רכישת Tule Technologies, חברת חקלאות מדייקת מקליפורניה המתמחה בפתרונות לניהול השקיה, שהיא הרכישה הרביעית של CropX בתוך שלוש שנים. שלושת הרכישות שקדמו לרכישת Tule הן CropMetrics מנברסקה ו-ReGen מניו זילנד שנרכשו בשנת 2020, ו-Dacom Farm Intelligence מהולנד, שפיתחה מערכת ייחודית לניהול ריסוס ולהגנה על יבולים חקלאיים מפני מחלות ומזיקים, ונרכשה בשנת 2021.

CropX מעסיקה צוות של יותר מ-100 עובדים בארבע יבשות שונות ברחבי העולם: 30 בישראל, וכ-70 בשאר העולם לרבות ארה"ב, הולנד, אוסטרליה, וניו זילנד. החברה מתכוונת לגייס עובדים נוספים שיתמכו באתגרי הצמיחה שלה.

תומר צח, מנכ"ל CropX, מסר: "העובדה שהשלמנו את סבב הגיוס בתקופה כל כך מאתגרת של גיוס הון היא הבעת אמון של המשקיעים בדרך של CropX שממשיכה לצמוח ולייצר ערך ללקוחותיה ולבעלי המניות שלה. אנחנו גאים להיות בין החברות המובילות בתחום המיזוגים והרכישות בענף האגטק."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון

פורסם בתגיות: CropX