AMD מזנבת באינטל ובאנבידיה

2 יולי, 2023

דו"ח חדש מגלה שמאיץ ה-GPU של AMD מתחרה ישירות במאיץ הבינה המלאכותית של אנבידיה. הכריזה על רכיב FPGA הנחשב להערכתה לגדול ולמהיר מסוגו בעולם, ועל השקעה של 135 מיליון דולר בפיתוח FPGAs חדשים

חברת AMD מצטרפת אל המירוץ בתחום המחשוב המתנהל בין אינטל (Intel) ובין חברת אנבידיה (Envidia), ומכריזה על מוצרים אשר מתחרים בהן בתחומי צמיחה אסטרטגיים: רכיבי FPGA ובינה מלאכותית. בסוף השבוע הכריזה AMD על רכיב ה-FPGA הגדול ביותר בעולם (להערכתה) מדגם AMD Versal Premium VP1902. מדובר בשבב המשתייך למשפחת המעבדים המסתגלים (Adaptive SoC), אשר כולל רכיב מיתכנת בגודל של 18.5 מיליון תאים לוגיים – פי שניים מאשר הרכיב המתחרה של זיילינקס (שאותה היא רכשה בשנת 2022 תמורת כ-50 מיליארד דולר) מדגם Virtex UltraScale+ VU19P.

הרכיבים האלה נועדו להתחרות בפתרון של חברת אינטל, שנכנסה לתחום בעקבות רכישת חברת אלטרה בשנת 2015 תמורת 16.7 מיליארד דולר במזומן. החברה מייעדת את הרכיב בעיקר ליישמי תכנון שבבים וליישום עומסי בינה מלאכותית גדולים מאוד. "הרכיב החדש יכול לחקות את התיפקוד של מוצרי הדור הבא בתחומי התכנון האקטרוני, בינה מלאכותית, רכב אוטונומי, תעשייה חכמה ועוד", אמר מנהל קבוצת המחשוב המסתגל ב-AMD, קירק סאבאן. החברה מסרה שפיתוח הרכיב נעשה בשיתוף פעולה הדוק עם שלושת יצרניות תוכנות התכנון האלקטרוני המובילות: קיידנס, סינופסיס וסימנס.

השקעה אסטרטגית בפיתוח FPGAs חדשים

המוצר החדש כולל רשת תקשורת מהירה בשבב, ולהערכת החברה הוא משפר פי 8 את מהירות האימות של שבבי ASIC נמצאים בפיתוח. דוגמאות ראשונות של הרכיב יסופקו ללקוחות בברבעון השלישי 2023, כאשר הייצור ההמוני צפוי להתחיל במחצית הראשונה של 2024. במקביל, היא חשפה תוכנית השקעה בהיקף של 135 מיליון דולר בהגדלת מרכז הפיתוח בתחום המיחשוב המסתגל באירלנד, אשר הוקם במקור על-ידי זיילינקס בשנת 1994. ההשקעה תייצר תעסוקה ל-290 מפתחים חדשים ותשמש לפיתוח טכנולוגיות Adaptive SoC עבור יישומי קישוריות והדור השישי (G6), מרכזי נתונים ובינה מלאכותית.

התחום השני הוא חזית המאבק הלוהטת ביותר בתעשייה: בינה מלאכותית. כאן המתחרה המרכזית היא חברת אנבידיה, אשר הצליחה למנף את מומחיותה בתחום המעבדים הגרפיים כדי להיות החברה המובילה בתחום החומרה וכלי הפיתוח ליישומי בינה מלאכותית. מהלך שהביא אותה לשווי שוק של יותר מטריליון דולר. מול הדומיננטיות של אנבידיה, מציבה AMD את משפחת מאיצי הבינה המלאכותית MI250 אשר עד לאחרונה נחשבו כנחותים בהשוואה למאיצי Nvidia A100. אלא שלפני שבוע התפרס דו"ח של חברת הסטארט-אפ MosaicML, שהדגים שהתחרות בתחום הזה רחוקה מהכרעה.

הדו"ח המפתיע של הסטארט-אפ המבטיח

מדובר בחברה המפתחת אלגוריתמי בינה מלאכותית ומנוהלת על-ידי נאווין ראו, לשעבר ארכיטקט ה-AI הראשי של אינטל. היא נחשבת לאחת מהחברות החדשניות בתחום הבינה המלאכותית במערכות עתירות עיבוד, ולאחרונה היא חתמה על הסכם למכירתה לחברת שירותי הענן DataBricks תמורת כ-1.3 מיליארד דולר. ב-26 ביוני היא פירסמה דו"ח ניסויים המשווה בין ביצועי מאיצי ה-GPU של AMD ואנבידיה. במסקנתו הסופית, הדו"ח קובע שמאיץ MI250 של AMD השיג כ-80% מהביצועים של מאיץ A100 של אנבידיה, אולם מדובר בהפרש זמני: "אנחנו צופים שהפער ייסגר בעקבות שיפורים בקוד של AMD. התוצאות מלמדות ש-AMD בנתה מערכת יעילה וקלה לשימוש, אשר מתחרה ראש בראש מול המערכת של אנבידיה".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: AI , AMD , GPU