AMD רכשה חברת AI המתמחה ב-FPGA

30 אוגוסט, 2023

חברת Mipsology פיתחה פלטפורמת תוכנה להרצת מודלי בינה מלאכותית ברכיבי FPGA. תצורף לקבוצת ה-AI החדשה, תחת ניהולו של ויקטור פנג, לשעבר מנכ"ל Xilinx

בתמונה למעלה: מנהל AMD AI Group, ויקטור פנג

חברת AMD רכשה את חברת התוכנה הצרפתית Mipsology ומצרפת את כל עובדיה אל חטיבת AMD AI Group. החברה לא דיווחה על העיסקה או על היקפה. המידע התפרסם בפוסט של סגן נשיא בכיר בקבוצת ה-AI, ואסני בופאמה, באתר של AMD. החברה הוקמה בשנת 2015 במטרה לפתח מאיצי בינה מלאכותית עבור יישום ברכיבי FPGA של חברת Xilinx. היא פיתחה את פלטפורמת Zebra להרצת הסקות באמצעות ממשקים אשר מסתירים את תשתית חומרת ה-FPGA, שאיננה מוכרת לרוב אנשי התוכנה. המערכת גם מאפשרת לייבא אל ה-FPGA מודלי בינה מלאכותית שנכתבו במקור עבור מעבדי CPU/GPU.

בחודש פברואר 2022 רכשה AMD את חברת Xilinx, ומאז עובדת Mipsology בשיתוף פעולה השוק עם AMD והרחיבה את המערכת לעבודה גם עם מעבדי CPU. התוכנה עובדת עם מערכות ה-AI המובילות בשוק, דוגמת PyTorch, TensorFlow ו-ONNX Runtime. בופאמה מסר שכל אנשי החברה יצטרפו לקבוצת הבינה המלאכותית, ויעסקו בפיתוח מאיצי AI, במסגרת פרוייקט-על מרכזי של החברה: פיתוח מערכת כוללת בשם AMD Unified AI – UAI, אשר מיועדת לספק ממשק אחיד ומלא לכל יישומי אימון והסקה של רשתות נוירוניות, מרמת מערכות הקצה, מחשבי המשתמשים ועד לרמת הענן.

חטיבת AMD AI Group הוקמה בחודש מאי 2023 במטרה לרכז את כל פעילות הבינה המלאכותית של החברה תחת ניהול של מנכ"ל Xilinx לשעבר, ויקטור פנג. לאחר ההכרזה על הקמת הקבוצה אמרה מנכ"לית AMD, ד"ר ליסה סו: "זהו רגע מרגש. בינה מלאכותית נמצאת בעדיפות הראשונה של אסטרטגיית החברה". בחודש אוקטובר 2022 הכריזה יצרנית המערכות האלקטרוניות היפנית OKI Electric Industry על השלמת פרוייקט שילוב Zebra במערכות העיבוד שהיא מפתחת עבור שרתי וידאו, ועל כוונתה להתקין אותה במוצרים העתידיים שלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: AI , AMD , FPGA