CorrActions גייסה 7.25 מיליון דולר לפתרון המנטר את הפעילות המוחית של הנהג

12 דצמבר, 2023

החברה פיתחה פתרון ניטור נהג המזהה מצבים קוגניטיביים של הסחת דעת או שכרות על סמך ניתוח חיישני ההגה והמושב. בין המשקיעות: וולוו. בלאקברי הטמיעה את הפתרון בפלטפורמת הרכב שלה

חברת הסטארט-אפ CorrActions, שפיתחה פתרון בטיחותי המתבסס על ניטור מצבו הקוגניטיבי של הנהג, השלימה סבב גיוס A של 7.25 מיליון דולר. את הסבב הובילו Volvo Cars Tech Fund וחברת BlackBerry, המספקת מערכות הפעלה לרכבים. בסבב השתתפו עוד מספר קרנות הון-סיכון, לרבות OurCroes.

CorrActions, שגייסה מאז הקמתה כ-10 מיליון דולר, נמצאת בתהליכי הטמעת הפתרון שלה ברכביהן של מספר חברות רכב, ותסתייע בהון שגייסה על מנת להאיץ תהליך זה. החברה מעסיקה 18 עובדים בישראל ומגייסת עובדים נוספים.

CorrActions פיתחה פתרון ניטור נהג (DMS) בעל קונספט ייחודי, שאינו מתבסס על שימוש במצלמות או חיישנים ויזואליים כמו מרבית הפתרונות בתחום. החברה פיתחה פתרון תוכנה מבוסס AI שמזהה את המצב הקוגניטיבי של הנהג והנוסעים. הטכנולוגיה מנטרת – באופן עקיף – את הפעילות המוחית של הנהג באמצעות מידע מחיישנים שקיימים ברכב כמו חיישני ההגה וחיישני המושבים. החיישנים מנטרים תנועות זעירות בלתי רצוניות של שרירי הגוף, שמושפעות מהתנהגות המוח ומשקפות את מידת התפקוד של הנהג לרבות שכרות, עייפות והסחת דעת. על ידי זיהוי הכשירות המוחית לתפקד, הרכב יכול לשמור על מעטפת הבטיחות של הנהג, למשל להגדיל את מרחק הבלימה, להפחית את המהירות ועוד. הפתרון של החברה אף מאפשר לציי רכב להוזיל עלויות ביטוח, לקצר זמני אספקה ולשפר את בטיחות הנהגים.

התוכנה של CorrActions אינה זקוקה לנתונים כלשהם המזהים את הנהג (PII – Personal Identifiable Information) כדי לזהות את מצבו הקוגניטיבי, דבר שמסייע להגן על פרטיותו.

שיתוף פעולה עם בלאקברי

ניתן להתקין את התוכנה של CorrActions בכלי רכב באמצעות תקשורת אלחוטית (OTA – Over the Air), והיא תהיה זמינה להתקנה גם באמצעות פלטפורמת המחשוב לרכב של חברת בלאקברי, BlackBerry IVY, ששואבת מידע מהסנסורים ברכב ומאפשרת להריץ אלגוריתמים של למידת-מכונה לצורך יישומי דרך ונהיגה. במסגרת שיתוף הפעולה, האלגוריתמים שפיתחה CorrActions כבר משולבים בפלטפורמת BlackBerry IVY, דבר שמפשט את התקנת הפתרון בכלי רכב.

CorrActions נוסדה בשנת 2019 על ידי ד"ר אלעד הוכמן, נוירופסיכולוג ומדען, ועל ידי צבי גינוסר. מנכ"ל החברה אילן ריינגולד כיהן בעברו כמנהל עסקי ראשי בחברת סוני וכמנהל יחידה עסקית  בחברת ברודקום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: CorrActions , Volvo , בלאקברי