סינופסיס רוכשת את Ansys תמורת 35 מיליארד דולר

17 ינואר, 2024

תשלם 19 מיליארד דולר במזומן ואת השאר במניות. מנכ"ל סינופסיס, סאסין גאזי: "השילוב בין סינופסיס ואנסיס יאפשר לספק פתרונות מלאים מרמת הסיליקון ועד רמת המערכת". העיסקה צפויה להסתיים בתחילת 2025

חברת סינופסיס (Synopsys) מקליפורניה הכריזה על עסקת המיזוג הגדולה ביותר בתעשיית התוכנות לסימולציה ותכנון אוטומטי של מערכות הנדסיות:  רכישת חברת אנסיס (Ansys) מפנסילווניה תמורת כ-35 מיליארד דולרים במזומן ובמניות. העיסקה צפויה לשנות את המיתוג של סינופסיס מחברת EDA בתחום האלקטרוניקה לחברת תוכנות הנדסיות וסימולציה בכל תחומי ההנדסה, הפיתוח והמדע. אם כיום המתחרה העיקרית שלה היא קיידנס (Cadence), לאחר השלמת העיסקה היא תהיה ככל הנראה המתחרה המרכזית של חברת דאסו סיסטמס (Dassault Systemes) הצרפתית.

חברת סינופסיס היא אחת מספקיות תוכנות התכנון האלקטרוני (EDA – Electronic Design Automation) ומודולי קניין רוחני (IP) לתעשיית שבבים המובילות בעולם. כיום החברה מעסיקה כ-19,000 עובדים בעולם ומכירותיה בשנת הכספים 2023 (שהסתיימה באוקטובר) הסתכמו הסתכמו בכ-5.84 מיליארד דולר. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי של כ-77.7 מיליארד דולר.

חברת אנסיס מספקת תוכנות הדמייה וסימולציה הנדסית למגוון גדול מאוד של תעשיות: סימולציות פיסיקליות של נוזלים, גזים וטמפרטורות, סימולציות להערכת הביצועים של מערכות אופטיות מורכבות לפני ייצורן, תוכנות לתכנון הנדסי (CAD), תוכנות ייעודיות למטלות מוגדרות בתכנון אלקטרוני ותכנון שבבים, הדמיית נוזלים וגזים לתכנון אווירונאוטי, מערכת לבניית תאומים דיגיטליים של מערכות הנדסיות גדולות ומורכבות ועוד. החברה מעסיקה כ-5,600 עובדים. מכירותיה ב-2023 צפויות להסתכם בכ-2.3 מיליארד דולר. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-28.6 מיליארד דולר.

שוק יעד של 28 מיליארד דולר

נשיא ומנכ"ל סינופסיס, סאסין גאזי: "השילוב בין פתרונות ה-EDA של סינופסיס ויכולות האנליזה והסימולציה של אנסיס, יאפשר לנו לספק פתרונות המבוססים על תפישה שלמה מרמת הסיליקון ועד רמת המערכת". להערכת סינופסיס, המיזוג בעקבות המיזוג יצמח שוק היעד הכולל שלה (Total Addressable Market) פי 1.5 להיקף של כ-28 מיליארד דולר בשנה. העיסקה תביא לחיסכון סינרגטי של כ-400 מיליון דולר ולהגדיל את מכירות החברה המשולבת בכמיליארד דולר בשנה (לכ-9-10 מיליארד דולר).

העיסקה תתבצע במזומן ובמניות: סינופסיס תשלם 19 מיליארד דולר במזמן ממקורות עצמיים ומחוב בנקאי בהיקף של כ-16 מיליארד דולר. שאר העיסקה יתבצע במניות לפי שער המעניק לבעלי המניות של אנסיס מחיר פרימיום של 35% מעל מחיר המנייה הממוצע בחודשיים האחרונים. עם סיומה הם יחזיקו בכ-16.5% ממניות החברה הממוזגת. העיסקה צפויה להסתיים במחצית הראשונה של 2025, לאחר אישור אסיפת בעלי המניות של אנסיס וקבלת האישורים הרגולטוריים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: EDA , אנסיס , סינופסיס