אייסקיור: אפקטיביות של 96.4% בטיפול בסרטן שד

20 מרץ, 2024

החברה פרסמה את תוצאותיו של מחקר קליני מקיף בן 5 שנים, שכעת יוגש ל-FDA. מערכת החברה מקפיאה גידולים סרטניים ואינה מחייבת כריתה בטיפול בסרטן שד בשלב מוקדם

חברת אייסקיור (IceCure) הכריזה על סיומו של מחקר קליני בן חמש שנים, שבחן את מידת האפקטיביות של השימוש במערכת החברה לטיפול בסרטן שד בשלבים מוקדמים. המערכת של אייסקיור, ProSense, מזרימה באופן ממוקד, דרך מחטים זעירות, חנקן נוזלי לתוך הגידול הסרטני וכך מקפיאה ומשמידה אותו.

בניסוי, שהחל ב-2014 ונערך ב-19 אתרים בארצות הברית, השתתפו 194 נשים שאובחנו בסרטן שד בשלב מוקדם ובסיכון נמוך וטופלו באמצעות המערכת של אייסקיור. כעת, 5 שנים לאחר שבוצעה בהן הפרוצדורה, רק בקרב 7 נשים אובחנה הישנות של המחלה. מדובר בשיעורי הצלחה של 96.39%. במאי 2021, כאשר פורסמו נתוני הביניים לאחר תקופת מעקב של 3 שנים, 4 נשים חוו הישנות של המחלה. 

לדברי החברה, מדובר במחקר הקליני הנרחב ביותר שנעשה בתחום הקפאת גידולים (קריואבלציה) בחנקן נוזלי. בחברה מתכוונים להגיש את תוצאות המחקר ל-FDA, כחלק מהליך אישור המערכת לשימוש בטיפול בסרטן שד. כיום, המערכת מאושרת על ידי ה-FDA לשימוש בסוגים אחרים של סרטן. עם  זאת, היתרון הגדול בשימוש במערכת לטיפול בסרטן שד בשלב מוקדם, מלבד האפקטיביות הטיפולית, הוא בכך שמדובר בהליך זעיר-פולשני שאינו מצריך כריתה כלשהי של השד או פגיעה אסתטית.

לפני כחודש, פורסמו תוצאות ביניים ממחקר נוסף, עצמאי, שנערך בבית החולים האוניברסיטאי Azienda Ospedaliero-Universitaria Careggi בפירנצה, איטליה, ובו השתתפו כ-39 נשים בגילאי 60-92 שלקו בסרטן שד. עבור חלקן ניתוח קונבנציונאלי לא היה מן האפשר בשל רמת סיכון גבוהה, וחלקן סירבו לניתוח זה, ועל כן טופלו במערכת של אייסקיור. לפי תוצאות המחקר, בקרב כלל הנשים, הגידול נעלם במלואו (100%) לאחר תקופה של 6 חודשים. גם לאחר 12 חודשים ממועד הפרוצדורה, לא ניכר באף אחת מהנשים סממן סרטני. באיטליה המערכת מאושרת לשימוש בסרטן שד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אייסקיור , סרטן שד