אלרון נמכרת לקרן הון סיכון זרה

6 מאי, 2024

דסק"ש מחזיקה בכ-59% ממניות אלרון. נמצאת במו"מ למכירת אחזקותיה לקרן זרה תמורת 48.5-53.2 מיליון דולר. במצגת למשקיעים אלרון הודיעה על מיקוד הפעילות בתחום הסייבר באמצעות מועדון ההשקעות CyberFuture בארה"ב

בתמונה למעלה: אלרון בימיה הראשונים בחיפה, לאחר הקמת אלביט. מקור: אלרון

דסק"ש חתמה על הסכם הבנות למכירת אחזקותיה בחברת ההון סיכון הוותיקה ביותר בישראל, אלרון ונצ'רס, לקרן הון סיכון זרה. מדובר למעשה במכירת החברה, שכן דסק"ש מחזיקה בכ-59.14% ממניות אלרון. העסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות של הרוכש, וגיבוש הסכם מחייב בין הצדדים בתוך כ-45 ימים. במידה והעיסקה תיחתם, היא תתבצע לפי שווי חברה של 82-90 מיליון דולר ארה"ב (תלוי ברמות המזומנים שיהיו בידי אלרון), כאשר דסק"ש תקבל 48.5-53.2 מיליון דולר תמורת אחזקותיה באלרון.

עדיין לא ברור מי היא הרוכשת הפוטנציאלית והאם היא מתעניינת בפעילות הישראלית המתבצעת באמצעות חברת RDC המשותפת לאלרון ולרפאל, או לפעילות הבינלאומית המבצעת באמצעות מועדון ההשקעות CyberFuture אשר פועל בעיקר בארה"ב. במצגת למשקיעים מחודש פברואר 2024, אלרון מסרה שעדיין קשה להעריך את השפעת המלחמה על פעילותה ועל פעילות החברות הבנות: "לאור התנודתיות בשווקים, חוסר הוודאות בדבר משך הלחימה ועוצמתה, השפעות המלחמה על תחומי פעילות החברה, וכן ביחס לצעדים נוספים שיינקטו על-ידי הממשלה".

המשפט האחרון בהערות למצגת נשמע כמו אזהרה: "החברה ממשיכה לעקוב באופן שוטף אחר התפתחות הארועים, ושוקלת את ההשלכות על פעילותה העסקית בישראל ואת צעדיה הבאים". חברת אלרון ׁׁׂׂ(Elron Ventures) הוקמה בשנת 1961 על-ידי עוזיה גליל, ועסקה בפיתוח וייצור ציוד בדיקה אלקטרוני. בשנת 1964 היא הקימה ביחד עם משרד הביטחון את חברת אלביט, ב-1969 היא הקימה את אלסינט שייצרה מערכות הדמייה רפואיות מהמתקדמות בעולם, והפכה מחברת אלקטרוניקה לחברת אחזקות שייסדה והובילה חברות מרכזיות בתעשייה הישראלית כמו צורן, פיברוניקס, אופטרוטק (שהתמזגה עם אורבוט והפכה לאורבוטק) ואת גיוון אימג'ינג (היום בבעלות מדטרוניק) שהוקמה על בסיס ידע של רפאל, והמציאה את רעיון גלולת המצלמה.

הושלמה אסטרטגיית הסייבר

מאז שנת 2010 היו לאלרון 15 אקזיטים בהיקף של 2.2. מיליארד דולר, שחלקה בהם הסתכם בכ-750 מיליון דולר. בתחילת 2024 היא השלימה את אסטרטגיית ההתמקדות בתחום הסייבר לאחר מכירת חברת קרטיהיל מכפר סבא תמורת כ-330 מיליון דולר (חלקה של אלרון בעיסקה היה 88 מיליון דולר). מאז נובמבר 2022 היא חילקה לבעלי המניות דיבידנדים בסכום מצטבר של 61 מיליון דולר. השבוע היא קיבלה אישור בית המשפט לחלק סכום נוסף של 35 מיליון דולר.

החל משנת 2020 החברה פועלת לפי אסטרטגיה שנועדה למקד את השקעותיה בתחום הסייבר הארגוני. היא פועלת באמצעות חברת RDC המשותפת לה ולרפאל (אלרון מחזיקה ב-50.1% מהמניות, ושאר בידי רפאל), שהוקמה כדי למסחר קניין רוחני שפותח ברפאל, ובאמצעות מועדון CyberFuture – קבוצה של מנהלי אבטחת מידע בכירים מחברות אמריקאיות בעיקר, המבצע השקעות בחברות מבטיחות בארה"ב. במצגת למשקיעים היא הגדירה את נקודות המוקד לפעילותה בשנת 2024: "הפעילות תתרכז בשותפות האסטרטגית עם רפאל (באמצעות RDC) ובמועדון CyberFuture. בכוונתנו להתמקד בפורטפוליו הקיים, בעוד השקעות חדשות (ככל שיהיו) יבוצעו ב-RDC כתלות באמצעי הכספיים שיעמדו לרשותה".

ספק כוח מעבדתי מתוצרת אלרון, לפני הפיכתה לחברת אחזקות וקרן הון סיכון
ספק כוח מעבדתי מתוצרת אלרון, לפני הפיכתה לחברת אחזקות וקרן הון סיכון

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות

פורסם בתגיות: אלרון , הון סיכון