מחקר: הרכב החכם עדיין לא דוחף את שוק האלקטרוניקה

16 מאי, 2016

למרות שכל התעשייה תולה תקוות בשוק המכוניות החכמות, המקושרות והאוטונומיות, מחקר חדש של חברת IC Insights מגלה שבניגוד לציפיות, נתח הרכב בשוק האלקטרוניקה העולמי אינו גדל

למרות שכל התעשייה תולה תקוות בשוק המכוניות החכמות, המקושרות והאוטונומיות, מחקר חדש של חברת IC Insights מגלה שבניגוד לציפיות, הנתח של תחום הרכב בשוק האלקטרוניקה העולמי עדיין לא רשם גידול משמעותי

אחד מדגמי המכונית האוטונומית של Google
אחד מדגמי המכונית האוטונומית של Google

דו"ח חדש שפורסם על-ידי חברת המחקר IC Insights מלמד כי החלק היחסי של ענף הרכיבים האלקטרוניים לרכב גדל בשנת 2015 בשיעור מזערי של 0.4% בלבד. תחום הרכב מהווה רק 8.9% מהמכירות בשוק האלקטרוניקה העולמי, שנאמד ב-1.42 טריליון דולר ב-2015, וזאת בהשוואה ל-8.6% בשנה שעברה. הנתונים הללו מעט מפתיעים לנוכח הגידול המתמיד במגוון המערכות האלקטרוניות המשולבות בייצור כלי הרכב כיום. מערכות מתקדמות הולכות ומחלחלות למכוניות בקבוצת האיכות הבינונית, בשעה שיצרניות הרכב מאמצות יותר ויותר טכנולוגיות חדשות.

על-פי הדו"ח של IC insights, שפירט את מנועי הצמיחה של השוק, החלק היחסי של מכירות מערכות אלקטרוניות לכלי רכב בשוק האלקטרוניקה צפוי לגדול בשיעור מתון למדי בשנים הקרובות, עד ל-9.4% ב-2019. חברת המחקר מעריכה שלחצי מחיר על מעגלים משולבים ורכיבים אלקטרוניים בתחום הרכב ימשיכו למתן את החלק היחסי של רכיבים אלקטרוניים מתקדמים בשנים הקרובות.

הגרף למטה מראה כי מחיר המכירה הממוצע עבור שלושת המעגלים המשולבים המרכזיים המשמשים בתחום הרכב נמצא במגמת ירידה מתמדת. הירידה במחירים בשלוש הקטגוריות הללו מקזזת את הגידול במכירות בשנים האחרונות.

IC-Insights
הירידה במחירים מקזזת את הגידול במכירות

דרישות בטיחות וקישוריות יגבירו הביקוש למיקרו-בקרים וזיכרונות

שוק הסמיקונדקטורס לכלי-רכב הצטמצם למעשה ב-2015 בשיעור של 3% להיקף של כ-20.5 מיליארד דולר, אולם צפוי לצמוח ב-2016. הרשות האמריקנית לבטיחות בכבישים בינעירוניים (NHTSA) מקדמת תקנות לשילוב יותר ויותר מערכות אלקטרוניות בכלי-רכב, כגון יוזמת החקיקה לחייב את יצרניות הרכב להתקין מצלמת גיבוי.

מגמה דומה ניתן לראות גם במדינות אחרות, מה שללא ספק צפוי להקנות דחיפה נוספת לצמיחה. שוק המעגלים המשולבים לכלי רכב צפוי להגיע לכדי 28 מיליארד דולר ב-2016, גידול של 5.6% לעומת 21.1 מיליארד דולר ב-2014.

רכיבים אנלוגיים ומיקרו-בקרים (MCU) תפסו ב-2015 כ-74% מכלל שוק המעגלים המשולבים לרכב, ששוויו נאמד כאמור בכ-20.5 מיליארד דולר. הביקוש למיקרו-בקרים לכלי רכב ממשיך להתרחב, כאשר יותר ויותר כלי רכב כוללים מערכות ממוחשבות וזאת כדי לתת מענה לסוגיות של בטיחות ויעילות שהנדרשים על ידי המחוקקים והצרכנים.

ככל שכלי הרכב נעשים חכמים ומקושרים יותר, גדל גם הביקוש לרכיבי זיכרון ואחסון שיתמכו במגוון המתרחב של יישומים, בייחוד רכיבי זיכרון לאיתחול מהיר של המערכת, כדי שתתפקד במלואה ברגע שהנהג מתניע את הרכב. זכרונות DRAM ופלאש, שהשימוש בהם מתרחב בתחומי המחשוב, מוצרי הצריכה והתקשורת, תופסים כיום משקל קטן יותר בתחום האלקטרוניקה לרכב. ואולם, שבבי זיכרונות צפויים להוות ב-2019 כ-12% בשוק האלקטרוניקה לרכב, וזאת לעומת 7.8% ב-2015.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , מחקרים ונתוני שוק , מערכות משובצות , רכב אוטונומי