וויביט ננו החלה בפיתוח זיכרון ReRAM דיסקרטי לכונני אחסון

11 פברואר, 2020

עד כה ייעדה החברה את שבב הזיכרון שלה לתחום המערכות המשובצות. בחברה מציינים כי הרחבת פרויקט הפיתוח נבעה מהתקדמות בפעילותה המסחרית. "אנחנו מאמינים שנוכל להראות אבטיפוס באמצע השנה הבאה"

חברת וויביט ננו (Weebit Nano) מרחיבה את תוכנית הפיתוח של זיכרון ה-ReRAM שלה. החברה, שעד כה פיתחה רכיב זיכרון ReRAM בלתי נדיף לעולם המערכות המשובצות, תחל כעת במקביל בפרויקט פיתוח נוסף של רכיב זיכרון דיסקרטי (discrete), כלומר שבב זיכרון עצמאי שיכול לשמש כפתרון אחסון חלופי לכונני SSD או USB.

פרויקט הפיתוח יתבצע במכון המחקר הצרפתי Leti, שבו מקיימת וויביט ננו את כל פעילות המו"פ שלה. להערכת החברה, פיתוח אב-טיפוס יושלם תוך 15 חודשים. אפיק הפיתוח הנוסף מרחיב את שוק היעד הפוטנציאלי בעולם הזיכרונות. להערכת חברת המחקר Markets&Markets שוק הזיכרונות הבלתי נדיפים והזיכרונות הדיסקרטיים צפוי להגיע להיקף של 82 מיליארד דולר ב-2022.

שיתופי פעולה מסחריים ראשונים

וויביט ננו מפתחת זיכרון מסוג חדש הקרוי ReRAM (Resistive Random Access Memory), אשר משלב בין היתרונות של זיכרונות בלתי נדיפים (פלאש) ושל זיכרונות נדיפים (DRAM): בלתי נדיף, מהיר, פועל בהספק נמוך ובעל מחזור חיים ארוך. להערכת החברה, אב-הטיפוס שלה מהיר פי 1,000 מזיכרון פלאש ופועל בהספק נמוך פי 1,000, ומיועד לתת מענה לצרכים העתידיים של תעשיית האלקטרוניקה לזיכרונות מהירים, חסכוניים באנרגיה ובעלי קיבולת גבוהה ליישומים מתחומי ה-IoT, בינה מלאכותית, מרכזי מידע ועוד.

בחודש אוגוסט הודיעה החברה על שיתוף פעולה מסחרי ראשון עם XTX Technology, יצרנית סינית של זיכרונות פלאש, על מנת לבחון את שילוב הטכנולוגיה של וויביט ננו במוצריה של XTX. מנכ"ל החברה קובי חנוך סיפר ל-Techtime כי העבודה המשותפת עם XTX האיצה את ההחלטה להרחיב את פרויקט הפיתוח. "הלקוחות מתלהבים מהטכנולוגיה שלנו וגרמו לנו להתחיל לחשוב על שבבים של זיכרון יותר מוקדם ממה שתכננו. XTX דחפה לכיוון הזה. הם עשו בדיקות מקיפות של הטכנולוגיה שלנו בחודשים האחרונים, והודיעו שהטכנולוגיה טובה ושהם רוצים להמשיך לעבוד איתנו."

אחד האתגרים בפיתוח זיכרון עצמאי קשור לרכיב הקרוי סלקטור (selector). הסלקטור הוא הרכיב שמנתק את כל התאים בזיכרון מלבד התאים הספציפיים שלתוכם רוצים לכתוב, וזאת כדי למנוע במהלך הכתיבה זליגה של זרמים והשראות שעשויים לגרום בטעות לתוכן של תא אחר להשתנות. "סלקטור הוא טכנולוגיה מאוד מורכבת שכרוכה בשנים של פיתוח. לשמחתנו, במכון Letti, השותף שלנו, כבר מפתחים טכנולוגיה כזו כבר 5 שנים ומוכנים לעבוד איתנו כדי שנמסחר אותה. אנחנו מאמינים שנוכל להראות אב-טיפוס של התא שלנו עם הסלקטור שלהם באמצע שנה הבאה."

לריאיון עם מנכ"ל וויביט ננו קובי חנוך, האזינו לתוכנית מס' 6 בפודקאסט שלנו "האנשים שמאחורי הטכנולוגיה"

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חברות סטראט-אפ , חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים

פורסם בתגיות: ReRam , Weebit Nano