מגנט אמנותי: מיצב החוקר את ההתנהגות של שדות מגנטיים

3 ספטמבר, 2013

המיצב עוסק בתנועתם של שדות מגנטיים ובמצבי אי־היציבות הנוצרים כאשר מתכות נכנסות לתחומם. הוא בוחן את האסתטיקה של מבנים הנוצרים בעקבות ההשפעה ההדדית שבין שדות מגנטיים ומתכות

החל ממוצאי שבת ה-7.9.2013 בשעה 20:30 יוצג מיצב מיוחד במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית המציג מצבי חוסר יציבות ואת הקסם של כוחות מגנטיים.

MAGNETהמיצב הוא פרי רעיון של האמן אהרון עוזרי ושל וד"ר רועי עוזרי ממכון ויצמן למדע, ועולה במסגרת תערוכת "צרות של אחרים". המיצב עוסק בתנועתם של שדות מגנטיים ובמצבי אי־היציבות הנוצרים כאשר מתכות נכנסות לתחומם. הוא בוחן את האסתטיקה של מבנים הנוצרים בעקבות ההשפעה ההדדית שבין שדות מגנטיים ומתכות. המיצב מורכב מ-6 מגשים אליפטיים גדולים התלויים מהתקרה ומכילים אבקת ברזל. המגשים נעים באמצעות מערכת מכנית מעל מערך של לבנים מגנטיות.

MAGNET-PLATESהשדה המגנטי של הלבנים משנה את המבנה היציב וההומוגני של אבקת הברזל בכל מגש ומייצר מעין תצורות של משטחי קוצים קטנים הנראה כפרווה סמורה. מצבי חוסר יציבות בטבע הם תופעה מרתקת. הם קורים בפתאומיות ולרוב באופן אלים, כתוצאה מהתעצמות כוח פתאומית של גורם אחד מבין שניים שהיו עד כה ביחסי כוחות יציבים.

מיצב זה בוחן מצבי מטמורפוזה וקונפליקטים המתעוררים עקב מגע פתאומי בין חומרים שונים, כגון הזדקרות האבקה או הפרעת תנועתה האין־סופית של המטוטלת הנגרמות עקב פעולתם של כוחות מגנטיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות