מייקרוצ'יפ רוכשת את Neuronix AI Labs מכרמי יוסף

16 אפריל, 2024

פיתחה פתרון להאצת העיבוד של רשתות נוירוניות בשבבי SoC, ASIC ורכיבי FPGA. תשולב בקבוצת ה-FPGA של מייקרוצ'יפ האמריקאית. היקף העיסקה לא נמסר

בתמונה למעלה: מייסדי Neuronix AI Labs, ירון רז (מימין) ואשר חזנצ'וק

חברת מייקרוצ'יפ (Microchip) מאריזונה, ארה"ב, חתמה על הסכם לרכישת חברת נוירוניקס (Neuronix AI Labs) מכרמי יוסף, אשר מפתחת רשתות נוירוניות יעילות המפחיתות את מספר החישובים המתימטיים שיש צורך לבצע בעת הפקת הסקות (Inferencing) באבזרי קצה. הפתרון של החברה נמכר ליצרניות שבבים במתכונת של קניין רוחני (IP) שאותו הן יכולות לשלב במעגלי ASIC, SoC או בפתרונות מבוססי FPGA. בהודעה על העיסקה שהיקפה לא נמסר, הסבירה מייקרוצ'יפ שהיא ביצעה את הרכישה כדי לחזק את יכולותיה בתחום של אבזרי קצה מבוססי FPGA הכוללים בינה מלאכותית.

נוירוניקס הוקמה בשנת 2019 על-ידי המנכ"ל ירון רז ועל-ידי הנשיא והטכנולוג הראשי, אשר חזנצ'וק. הפתרון של החברה מתאים במיוחד ליישומים דוגמת סיווג תמונות, גילוי וזיהוי אובייקטים בתוך תמונה, ושיוך פיקסלים למרכיבי תמונה שונים (Semantic Segmentation). ירון רז דיווח על העיסקה בעמוד האישי שלו בלינקדאין, וכתב: "תמיד האמנו בפוטנציאל המהפכני הטמון בטכנולוגיה שלנו לשיפור תהליכי העיבוד של משימות AI/ML, במיוחד בתחום אבזרי הקצה. הרכישה על-ידי מייקרוצ'יפ לא רק מאמתת את החזון שלנו, אלא מספקת לנו את המשאבים והפלטפורמה הדרושים כדי להאיץ את השפעתנו על השוק".

משפחת PolarFire היא כיום המוצר המרכזי של מייקרוצ'יפ בתחום רכיבי ה-FPGA החסכוניים באנרגיה עבור אבזרי קצה.  נשיא חטיבת ה-FPGA במייקרוצ'יפ, ברוס ווייר, הסביר שרכישת נוירוניקס תחזק את הפורטפוליו של מייקרוצ'יפ בתחום ה-SoC URFHCH ורכיבי FPGA חסכוניים באנרגיה. "ביחד עם תוכנת VectorBlox לפיתוח יישומי בינה מלאכותית ברכיבי FPGA, נוכל לשפר את הביצוטעים וההספק של מוצרי משפחת PolarFire". השילוב הזה מאפשר גם למהנדסים שאינם מכירים את שפת החומרה RTL לפיתוח יישומי בינה מלאכותית באבזרים מבוססי FPGA.

ירון רז מגיע מתחום דחיסת הווידאו. הוא שימש כמנהל תחום הווידאו בענן של IDT האמריקאית, מנהל הפיתוח העסקי של Ateme הצרפתית ומנהל הנדסי ועסקי בחברות סטארט-אפ ישראליות שנמכרו, בהן: אטריקה, Seabridge וביג בנד נטוורקס. אשר חזנצ'וק מגיע מתחום ה-FPGA. הוא עסק בתכנון מעבדי DSP הפועלים על גבי FPGA בחברת Lattice Semiconductor, ולאחר מכן ייסד את FalconX Accelerator שפיתחה מעבדי DSP ונמכרה ב-2016 ל-BaySand תמורת יותר מ-100 מיליון דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Neuronix