Marvell ישראל מפטרת כ-200 עובדים

22 אפריל, 2014

חברת Marvell ישראל, המפעילה את אחד ממרכזי הפיתוח הזרים הגדולים בארץ, החליטה לצמצם את מצבת העובדים שלה בישראל בכ-200 עובדים. החברה הקימה מוקד תמיכה באיתור מקומות עבודה חדשים

חברת Marvell ישראל, המפעילה את אחד ממרכזי הפיתוח הזרים הגדולים בארץ, החליטה לצמצם את מצבת העובדים שלה בישראל בכ-200 עובדים. 

מרכז הפיוח של מארוול בקרית אריה, פתח תקווה
מרכז הפיתוח של מארוול בקרית אריה, פתח תקווה

החברה מסרה ל-Techtime שהמהלך נעשה במסגרת "מאמצי ההיערכות האסטרטגית של Marvell בעולם, שנועדו להבטיח את המשך פעילות החברה לטווח ארוך ולעמוד באתגרים העומדים בפניה בשוק השבבים, שהוא אחד השווקים התחרותיים ביותר בעולם".

בנוסף לפיצויים שיינתנו לעובדים, החברה הקימה מוקד תמיכה המעניק שירותי ייעוץ באיתור מקום עבודה חדש. החברה מסרה ש"מארוול העולמית רואה במארוול ישראל מרכז פיתוח מוביל ובעל תרומה מרכזית  להצלחתה של החברה, והיא תמשיך להשקיע ולפתח את הפעילות בארץ. ישראל תמשיך לקחת חלק משמעותי בפיתוח טכנולוגיות הליבה של מארוול העולמית, זאת תוך מימוש המומחיות הייחודית והקניין הרוחני הרחב שנצבר בישראל".

חברת מארוול היא מחברות השבבים הגדולות בעולם הפועלות ללא מפעל ייצור (Fabless), ובשנת 2013 הסתכמו מכירותיה ביותר מ-3.5 מיליארד דולר. מארוול ישראל מעסיקה כ-1,300 עובדים (לפני הפיטורים) ופועלת באמצעות שתי חטיבות: חטיבת הסלולר בפתח-תקווה וחטיבת מתגי תקשורת ומעבדים ביקנעם. החברה מנוהלת על-ידי יוסי מיוחס. ראוי לציין שלפני פחות משנה היא גייסה כ-50 עובדים ממחלקת DSP ו-Wireless Infrastructure של חברת פריסקייל ישראל, בעקבות סגירתה בסוף 2012.

מארוול ישראל הוקמה באמצעות סדרה של עסקאות רכישה: בשנת 2001 היא רכשה את גלילאו תמורת 2.7 מיליארד דולר במניות, ב-2003 היא רכשה את Radlan תמורת 170 מיליון דולר, ובסוף 2006 היא רכשה את קבוצת הסלולר של אינטל בישראל (לשעבר חברת DSPC) תמורת 600 מיליון דולר. בסוף 2008 רכשה מארוול את חברת איימבה, שפיתחה פתרונות GPON, בעסקה של 10 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס