בעלי השליטה מזרימים ל-AMS הלוואה של 4 מ' שקלים

11 יוני, 2014

ברבעון הראשון של 2014 החלה קבלנית הייצור האלקטרוני AMS לחזור לפסי צמיחה: היא כמעט והכפילה את המכירות, גייסה כ-20 עובדים וקיבלה לקוחות חדשים

ברבעון הראשון של 2014 החלה קבלנית הייצור האלקטרוני AMS לחזור לפסי צמיחה, בעקבות קבלת לקוחות חדשים וגיוס עובדים

AMS-EMS

הדירקטוריון של קבלנית הייצור האלקטרוני, חברת AMS אלקטרוניקה, אישר הסכם לקבלת הלוואת בעלים בהיקף של כ-4 מיליון שקלים לעד 4 שנים. ההלוואה תינתן על-ידי בעלי השליטה בחברה, נחמיה וחיה למלבאום ומריו סגל. עד היום כבר הועברו לחברה 1.5 מיליון שקלים מתוך ההלוואה, שניתן יהיה בעתיד להופכה למניות.

במקביל, החליטו בעלי השליטה להגדיל את קו הפקטורינג שהם מעמידים לרשותה מ-2.6 מיליון שקל לארבעה מיליון שקלים. פקטורינג הינו למעשה אשראי חוץ בנקאי שבו המלווה רוכש את החובות של החברה, כאשר הלקוחות משלמים לו ישירות במקום לשלם לחברה. בשיטה זו נחסכות עלויות הריבית הכרוכות בקבלת אשראי בנקאי.

ברבעון הראשון של שנת 2014 כמעט והוכפלו המכירות של AMS, והסתכמו בכ-16.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2013. החברה הסבירה את הצמיחה בכניסת לקוחות חדשים במהלך 2013 ובתחילת 2014. למרות זאת החברה דיווחה על הפסד של כ-1.7 מיליון שקל ברבעון.

ההפסד מיוחס לגידול במלאי, לעמלות שיווק גדולות יותר ולעלייה במרכיב השכר עקב גיוס כ-20 עובדים חדשים (כיום החברה מעסיקה כ-150 עובדים). יחד עם זאת, מדובר בהקטנה משמעותית בהפסד: ברבעון המקביל אשתקד החברה הפסידה כ-4.2 מיליון שקלים.

האם מתחיל עידן חדש?

בדו"ח הרבעוני שהיא פירסמה לאחרונה, העריכה AMS שהצמיחה במכירות תימשך לאורך השנה, לאור צמיחה צפויה בעסקים עם לקוחות חדשים, והמשך הפעילות עם לקוחות ותיקים. במסגרת תוכנית ההבראה של החברה, אישר הדירקטוריון בחודש שעבר את בקשת יו"ר החברה, יהושע אגסי, לבצע הפחתה משמעותית בשכרו ולהעביר את הסכום לשלושה נושאי משרה אחרים, עד למועד שבו החברה ציג רווח תיפעולי.

יכול להיות שהדו"ח הרבעוני מצביע על תחילת תהליך ההתאוששות של החברה, אשר בשלושת השנים האחרונות סובלת מירידה מתמדת במכירות: מכירותיה בשנת 2011 הסתכמו בכ-80 מיליון שקל, ב-2012 הם ירדו לכ-56.5 מיליון שקל וב-2013 הם ירדו עוד לכ-54.6 מיליון שקל. גם אם היא תתאושש, היא תיאלץ להתנהל בקפדנות לאורך זמן, שכן כיום היא נושאת על גבה הפסדים מצטברים בהיקף של כ-86.4 מיליון שקלים.

קו הייצור של AMS פועל מפארק אפק בראש העין וכולל שלושה קווי השמת SMT בעלי קיבולת ייצור מקסימלית של כ-50 מיליון השמות בחודש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית