עיסקת אוואגו: האם Intel תייצר מעבדים מבוססי ARM?

18 אוגוסט, 2014

חטיבת Axxia שחברת Intel רכשה בסוף השבוע מחברת Avago, מייצרת מעבדים המבוססים על ארכיטקטורות ARM ו-PowerPC המתחרות בארכיטקטורה של חברת אינטל

חטיבת Axxia שחברת Intel רכשה מחברת Avago, מייצרת מעבדים המבוססים על ארכיטקטורות ARM ו-PowerPC המתחרות בארכיטקטורה של חברת אינטל

AVAGO

בשבוע שעבר נחתמה עיסקה מפתיעה, כאשר חברת Intel חתמה על הסכם עם חברת Avago לרכישת חטיבת Axxia תמורת 650 מיליון דולר. מדובר בחטיבת מעבדי התקשורת שפעלה במסגרת חברת LSI, שאותה רכשה אוואגו בסוף שנת 2013 תמורת 6.6 מיליארד דולר. אומנם זו לא החטיבה הראשונה של LSI שאוואגו מוכרת, אולם העיסקה הפעם מעניינת במיוחד.

חטיבת Axxia אינה נכס גדול מאוד: היא מעסיקה כ-650 עובדים ומכירותיה בשנה האחרונה הסתכמו בכ-113 מיליון דולר בלבד. אולם תחום ההתמחות שלה הופך את העיסקה ליוצאת דופן. היא מייצרת מעבדי תקשורת המבוססים על ארכיטקטורות ARM ו-PowerPC, הנחשבות למתחרות קשות של ארכיטקטורת x86 של אינטל.

אחד מהמוצרים האחרונים של החברה הוא מעבד AXE4500, המיועד למרכזי נתונים ולרשתות מיתכנתות (SDN), אשר מבוסס על המעבד Cortex-A15 של חברת ARM. מעבד מוביל אחר של החברה, הוא מעבד התקשורת ACP3400, אשר מבוסס על ארכיטקטורת PowerPC ומיועד לשמש בנתבים ובמתגים המופעלים ברשתות SDN.

עדיין לא ברורה האסטרטגיה של החברה העומדת מאחורי הרכישה. העיסקה עצמה אמורה להסתיים ברבעון האחרון של שנת 2014, ורק לאחר מכן ניתן יהיה לדעת האם אינטל תתחיל לייצר פתרונות המבוססים על ארכיטקטורות מתחרות, או שהיא מתכננת להמיר את מעבדי Axxia לארכיטקטורה הקניינית שלה, כדי ליצור אחידות לכל רוחב שרשרת המזון התקשורתית. כך או אחרת, האסטרטגיה שלה עשויה לעניין מאוד חברות כמו EZChip, אשר העסקים שלהן מבוססים אך ורק על פיתוח ומכירת מעבדי תקשורת.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת