משרדי הייטק במרכז הגיעו לתפוסה של 92%-97%

19 אוגוסט, 2014

חברות הייטק הן הלקוח המרכזי של בנייני משרדים. המחסור הזמני באזור המרכז דוחף חברות לפריפריה, אולם מסה של משרדים חדשים הנבנים היום בתל-אביב תתחיל לאכלס חברות כבר בשנים 2016-2018

המחסור הזמני במבנים באזור המרכז דוחף חברות הייטק לפריפריה

משרדי SolarEdge ברעננה. המחסור בשטחים דוחף חברות לפריפריה
משרדי SolarEdge ברעננה. המחסור בשטחים דוחף חברות לפריפריה

רוב חברות ההייטק בישראל מעדיפות להתרכז במספר אזורי משרדים ותיקים, כגון הרצליה פיתוח, אזור תעשייה רעננה, נתניה, רחובות, חיפה, הר חוצבים בירושלים וכמובן בתל-אביב. אלא שלא בטוח שהן יוכלו להמשיך ולעשות זאת. סקר משרדים שביצעה לאחרונה חברת טור נדלן – משרדים בלי לקום מהכיסא, מגלה כי אזורי ההייטק המסורתיים הגיעו לשיעור תפוסה גבוה מאוד: 92%-97% משטחי המשרדים הללו המיועדים לחברות הייטק כבר מאוכלסים ומונעים המשך צמיחה של החברות.

מנכ"ל חברת טור נדלן, דוד טור, מסר ל-Techtime שבעקבות מחסור בשטחי משרדים לשימוש מיידי באזורי ההייטק המרכזיים, "אנחנו נראה המשך מגמת היציאה של חברות הייטר לאזורי הפריפריה ולאזורי משרדים מתפתחים. הם מציעים לחברות שטחים זמינים מיידית, ומחירים שהם נוחים יותר מאזורי המשרדים המסורתיים".

מעניין לציין שלהערכת החברה חברות ההייטק הן הצרכניות המרכזיות של שטחי משרדים בישראל ב-2014. "בשנה האחרונה ניכרת השפעת החברות הבינלאומיות הממשיכות להיכנס לישראל. לאחרונה ראינו חברות בולטות כמו אפל, איביי ופייסבוק אשר פותחות מרכזי פיתוח בישראל או מגדילות מרכזים קיימים, ודוחפות את צמיחת ענף המשרדים בארץ".

אזורי התעשייה המתפתחים

סקירת השוק של החברה מלמדת שלאחרונה מורגשת צמיחה של אזורי משרדים חדשים בצפון ובדרום. אזור ההייטק ביוקנעם צמח בצורה משמעותית וקיבל תנופה בעקבות שיפור בגישה התחבורתית עליו (מאז פתיחת כביש 6). אזור המשרדים החדש של באר שבע (צמוד לרכבת) מתפתח במהירות, במיוחד מאז שראש הממשלה הכריז עליו כ"מרכז הסייבר העולמי".

אזור הייטק נוסף צמח לאחרונה באזור התעשייה של חולון בעקבות פארק המשרדים החדש של עזריאלי שסים את בנייתו והתחיל להתאכלס בימים אלו. גם תל-אביב חוזרת להיאבק על חברות ההייטק: לאחר מספר שנים של מיעוט בבניית מגדלי משרדים בתל-אביב וברמת-גן, יש כעת התחלות בנייה של מגדלי משרדים חדשים בתל אביב המיועדים למכירה או להשכרה.

חלק מהמגדלים יהיו מוכנים לאכלוס כבר בסוף השנה, בהם מגדל 360 ביד אליהו, מגדל אלקטרה באזור לה-גרדיה ומגדל אטריום בבורסה. אך המסה המרכזית של המגדלים הנבנים כיום יהיו מוכנים לאכלוס רק בשנים 2016-2018.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית