Microchip מנסה להשתלט על חברת CSR הבריטית

1 ספטמבר, 2014

Microchip דיווחה על כוונה לרכוש את CSR בעיסקת מזומנים. מניית החברה בבורסה זינקה בכ-38%. דירקטוריון CSR דחה את ההצעה משיקולי מחיר - פירוש הדבר שככל הנראה הוא ממתין להצעה מתוקנת

יצרנית השבבים האמריקאית מאריזונה, חברת Microchip Technology, מנסה לרכוש את חברת CSR הבריטית.

CSR
ערכת פיתוח של החברה למוצרים המבוססים על שבב Bluetooth מתוצרתה

בשנת 2011 רכשה CSR את חברת צורן הישראלית תמורת כ-480 מיליון דולר. שלשום פירסמה מיקרוצ'יפ הודעה קצרה שלפיה היא "מנהלת דיונים עם חברת CSR על הגברת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, כולל אפשרות לרכוש את החברה בעיסקת מזומנים". בעקבות ההודעה זינקה מניית CSR בבורסה בלונדון בשיעור מסחרר של 38% והעניקה לה שווי שוק של כ-2.2 מיליארד דולר.

בשלב הזה עדיין לא ברור כיצד המהלך יושלם. בניגוד לעיסקאות מיזוג רגילות, בהן מתנהל משא ומתן חשאי והן מתפרסמות רק לאחר קבלת הסכמת הדירקטוריונים של שתי החברות, כאן המהלך נעשה בפומבי וללא הסכמה הדדית. תגובת הדירקטוריון של CSR היתה קצרה ולקונית: "אנחנו מאשרים את השמועות על קבלת הצעה מחברת מיקרוצ'יפ. המחיר שהוצע על-ידי מיקרוצ'יפ נדחה על-ידינו, והדירקטוריון שוקל את האפשרויות העומדות הפני החברה".

יכול להיות שמדובר בסוג של משא ומתן שבו הדירקטוריון רמז שהוא מצפה להצעת מחיר מתוקנת כלפי מעלה. על-פי החוק הבריטי, עד ה-25 בספטמבר צריכה חברת מיקרוצ'יפ להודיע באופן רשמי האם היא מתכננת להתמודד על רכישת CSR או שהיא יוצאת מהתמונה. חברת CSR הבריטית הוקמה בשנת 1999 וכיום היא פועלת מקיימבריג' ומעסיקה כ-2,200 עובדים.

בשנת 2013 הסתכמו מכירות CSR ב-961 מיליון דולר. ברבעון השני של 2014 ירדו מכירות החברה ב-26% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-194 מיליון דולר. הרווח התפעולי התכווץ ב-25% וההשקעות במו"פ ירדו ב-15%. על הנייר זו נראתה כעיסקת הזדמנות, אולם התגובה של הבורסה ושל הדירקטוריון מלמדים שמה שנראה כקטיף של פרי בשל מדי, עשוי להיות עיסקה יקרה מדי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס