החולשה בשוק הביטחוני פגעה ברבעון של Eltek

26 נובמבר, 2014

המכירות ברבעון השלישי ירדו ל-11.7 מיליון דולר, והחברה דיווחה על הפסד. בתוך כך מתברר שחברת Eltek היא ככל הנראה הלקוח הראשון של מכונת הדפסת המסיכות החדשה של קמטק

המכירות ברבעון השלישי ירדו ל-11.7 מיליון דולר, והחברה דיווחה על הפסד. חברת Eltek היא ככל הנראה הלקוח הראשון של מכונת הדפסת המסיכות החדשה של קמטק

ELTEK

ברבעון השלישי של 2014 הסתכמו המכירות של חברת אלטק (Eltek) ב-11.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-12.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי התסכם  ב-1.5 מיליון דולר (12.8% מהמכירות) בהשוואה ל-2.3 מיליון דולר אשתקד (18.4% מהמכירות).

החברה הסבירה את הירידה בשיעור הריווחיות בכך שלמרות הירידה במכירות ברבעון, הוצאותיה הן קבועות. במהלך הרבעון החברה רשמה הוצאה חד-פעמית של 559 אלף דולר הנובעת משינויים בהנהלה ומרכישת מלוא הבעלות על החברה הבת בגרמניה, Kubatronik.

מדובר בעיסקה שבה השלימה אלטק את ההשתלטות על חברת קובטרוניק, לאחר שבשנת 2002 היא רכשה 76% ממניותיה. קובטרוניק מהעיר גייזלינג בגרמניה, מייצרת אבות טיפוס של מעגלים מודפסים מתקדמים. היא מתמחה במעגלים צפופים מאוד (High Density Interconnect) מרובי שכבות גמישים קשיחים ובכמויות קטנות מאוד. בין לקוחותיה: אלקטל גרמניה, EADS, תאלס, סימנס ועוד.

אלטק התחילה לייבא מעגלים מחו"ל

בשורה התחתונה, החברה דיווחה כל הפסד תפעולי של 446 אלף דולר ברבעון. בניכוי ההוצאה החד פעמית, החברה היתה רושמת רווח תפעולי של 113 אלף דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 735 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. בסך הכל, הרבעון הסתיים בהפסד נקי של 532 אלף דולר, בהשוואה לרווח נקי של 585 אלף דולר אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של 2014 הסתכמו מכירות אלטק ב-36 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של 37.6 מיליון דולר אשתקד. ללא ההוצאה החד-פעמית, בתקופה הזו היא הפסידה 285 אלף דולר, בהשוואה לרווח נקי של 1.1 מיליון דולר בשנת 2013.

יו"ר ומנכ"ל החברה, יצחק ניסן, מסר שברבעון השלישי של השנה חלה ירידה בהיקף ההזמנות מהלקוחות הביטחוניים בישראל, של מעגלים מודפסים המיוצרים בארץ. בנוסף, חלה גם ירידה בהיקף ההזמנות מארצות הברית.

"נקטנו במספר צעדים להתמודדות עם המצב, בהם הרחבת צוות המכירות בישראל ובארה"ב. בנוסף, אנחנו מציעים כרטיסים מיובאים ללקוחות המעדיפים ייצור זול. כיצרן PCB איכותי, אנחנו יכולים לספק להם בקרת איכות ושירות טובים יותר".

מדפסת ה-PCB של קמטק נכנסה לאלטק

בתוך כך, היום הודיעה חברת Camtek שהושלמו בהצלחה ניסויי הביטא-סייט של מערכת Gryphon החדשה שלה, המייצרת מסיכות הלחמה באמצעות טכנולוגיית הזרקת דיו. הניסויים בוצעו במתקנים של חברת אלטק בפתח-תקווה. יו"ר ומנכ"ל קמטק, רפי עמית, הודה לצוות של חברת אלטק שביצע את הניסויים.

מדפסת מסיכות ההלחמה של קמטק
מדפסת מסיכות ההלחמה של קמטק

"אלטק היא שותפה שלנו לעבודה במשך שנים רבות, והיא אחת מיצרניות ה-PCB העומדות בדישות המחמירות ביותר". בעקבות הצלחת הניסויים, קמטק נערכת להשקה מסחרית של המכונה. הטכנולוג הראשי וסמנכ"ל אלטק, רוברטו טולמן, אמר שהמערכת החדש מאפשרת לאלטק לייצר מסיכות באיכות גבוהה ובזמנים קצרים יותר. "התחלנו בהכשרת מפעילי המכונה ואנחנו מצפים לשלב אותה בתהליכי הייצור שלנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית