אלביט מחזקת את CyberBit: רוכשת חט' הסייבר של נייס

21 מאי, 2015

אלביט תשלם 117.9 מיליון דולר במזומן וועוד כ-40 מיליון דולר בהתאם לעמידה בביצועים. החטיבה תשולב בחברת CyberBit החדשה. בעקבות העיסקה יוכפל מספר עובדי סייברביט לכ-400 עובדים

אלביט תשלם 117.9 מיליון דולר במזומן וסכום נוסף של עד 40 מיליון דולר בהתאם לעמידה בביצועים. חטיבת הסייבר של נייס מספקת פתרונות מודיעין מבוסס תקשורת לכוחות אכיפת חוק וגופי מודיעין, ותשולב בחברת CyberBit החדשה של אלביט

הנהלת חברת נייס ברעננה
הנהלת חברת נייס ברעננה

חברת אלביט מערכות (Elbit) חתמה על הסכם לרכישת חטיבת הסייבר והמודיעין של נייס סיסטמס (Nice Systems) בתמורה לסכום של עד 157.9 דולר, בכפוף למספר התאמות. מתוך זה ישולמו 117.9 מיליון דולר במזומן. סכום נוסף בהיקף של עד 40 מיליון דולר, ישולם בהתאם לעמידה בביצועים עסקיים עתידיים של החטיבה הנרכשת. העיסקה צפויה להסתיים ברבעון השלישי של 2015.

נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס
נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס

חטיבת הסייבר והמודיעין של נייס אלביט תשלם 117.9 מיליון דולר במזומן וסכום נוסף של עד 40 מיליון דולר בהתאם לעמידה בביצועים. חטיבת הסייבר של נייס מספקת פתרונות מודיעין מבוסס תקשורת לכוחות אכיפת חוק וגופי מודיעין, ותשולב בחברת CyberBit החדשה של אלביט.

הכנסות החטיבה בשנת 2014 הסתכמו ביותר מ-50 מיליון דולרים. למעשה, החטיבה נירכשת על-ידי חברת CyberBit החדשה של אלביט (ראו ידיעה בלעדית ב-Techtime), שהוקמה השנה במטרה לאחד את פעילויות אלביט בתחומי מודיעין והגנת הסייבר. סייברביט תתמקד בשווקים הצומחים של סייבר ממשלתי ואזרחי.

הכפלת הגודל של סייברביט

בעקבות העיסקה תכפיל סייברביט את היקפה. היא מבוססת על מבוססת על פתרון הסייבר המרכזי של אלביט: מערכת CyberShield NCDS להגנת רשתות לאומיות ורשתות של ארגונים צבאיים וממשלתיים, המורכבת משילוב של חומרה ותוכנה המנטרות בזמן אמת התפתחות איומים ברשת המוגנת. כיום היא מעסיקה כ-200 עובדים, ועם השלמת עיסקת נייס, היא תקלוט את כ-200 עובדי נייס מחטיבת המודיעין והסייבר.

מוצרי החטיבה הנרכשת מספקים פתרונות יירוט תקשורות, ניתוח וחקירת פריטי התקשורת ברשתות תקשורת וברשתות אינטרנט. הם תומכים במעגל מודיעין בזמן-אמת ובדיעבד, ומשמשים בדרך-כלל במאבק של גופי ביטחון בטרור ובפשע המאורגן. במתחרות העיקריות של נייס בתחום הזה הן חברות כמו Atis, BAE Systems, JSI Telcom, Verint הישראלית ועוד.

עדי דר, סמנכ"ל בכיר באלביט מערכות, מונה למנכ"ל סייברביט. עובדי חטיבת הסייבר והמודיעין של נייס יעברו לעבוד בסייברביט. נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס, אמר שרכישת חטיבת הסייבר והמודיעין של נייס היא אבן דרך משמעותית במיצוב פעילות הסייבר של אלביט כמובילה עולמית. "נייס היא מובילה עולמית בתעשיית הסייבר המודיעיני ופעילויותיה העסקיות ויכולותיה משלימות את היכולות שלנו".

חברת נייס מרעננה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-4 מיליארד דולר ומעסיקה כ-3,500 עובדים בארץ ובעולם. מכירותיה ברבעון הראשון של 2015 הסתכמו בכ-246 מיליון דולר. החברה צופה שמכירותב ברבעון השני יסתכמו ב-249-257 מיליון דולר.

אלביט יוצגה בעסקה על-ידי עוה"ד יעקב אנוך, ליאורה לוטנברג ודודי יעקובי ממשרד מ.פירון ושות'.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured