ארגון מחדש: שינוי מקיף בהנהלת חברת אינטל

5 יולי, 2015

אינטל קפיטל מוזגה בחטיבת המיזוגים והרכישות. מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ' שלח שלשום אימייל לעובדי החברה ובו הסביר שתהליך הארגון מחדש נמשך: "החברה מארגנת את מבנה ההנהלה במטרה להיות יעילה יותר"

אינטל קפיטל מוזגה בחטיבת המיזוגים והרכישות. מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ' שלח שלשום אימייל לעובדי החברה ובו הסביר שתהליך הארגון מחדש נמשך: "החברה מארגנת את מבנה ההנהלה במטרה להיות יעילה יותר"

מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ',
מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ',

חברת אינטל מבצעת סדרה של שינויים מקיפים בהנהלה הבכירה. מנכ"ל אינטל, בריאן קרז'ניץ, הסביר את השינויים בכך שהחברה מארגנת את מבנה ההנהלה במטרה להיות יעילה יותר.

נשיאת אינטל, רנה ג'יימס, הודיעה לדירקטוריון שהיא פורשת מהתפקיד אליו מונתה לפני שנתיים במקביל למינוי של המנכ"ל החדש (אז) בריאן קרזניץ'. היא הודיעה שמחפשת משרה כמנכ"לית של חברה מחוץ לאינטל. ג'יימס פורשת לאחר 28 שנים באינטל. היא תישאר באינטל עד ינואר 2016 כדי להבטיח חפיפה מלאה עם המחליף. בעקבות השינוי, חטיבות הטכנולוגיה והייצור ומשאבי האנוש יועברו לאחריות המנכ"ל קרזניץ'.

השינויים בהנהלת אינטל נמסרו באימייל ארוך ששלח שלשום מנכ"ל אינטל לכל עובדי החברה. קרזניץ' כתב שהשינויים האחרונים הם שלב נוסף בתהליך הארגון מחדש של אינטל, שהחל לאחר שהתמנה לתפקיד והתבטא בין השאר במיזוג קבוצת מוצרי הטאבלטים והטלפונים עם קבוצת מחשבי ה-PC ליצירת Client Computing Group.

מהלכים נוספים שקרזניץ' הוביל: הקמת יחידת Communication & Devices Group בניהולה של אייכה אוואנס לקידום פלטפורמת SoFIA של אינטל לפיתוח טלפונים זולים, הכוללת את הכוללת את קבוצת המודמים וקבוצות הפיתוח האלחוטיות. בנוסף, הוקמה קבוצת Platform Engineering Group בניהולו של אמיר פיינטוך הישראלי והוקמה קבוצת New Technology Group המפתחת את רעיון המחשוב התפיסתי וכוללת גם את Intel Labs.

אינטל קפיטל החדשה

נשיא קרן ההשקעות אינטל קפיטל, ארווינד סודני, פורש לאחר 35 שנים באינטל. נשיא חטיבת המיזוגים והרכישות של אינטל, וונדל ברוקס, יקבל עליו את תפקיד מנהל הקרן. לא מדובר בשינויי גברי בלבד, שכן קרן ההשקעות תתמזג עם חטיבת המיזוגים והרכישות ותהיה אחת מזרועות הפעילות שלה.

הדבר מלמד ככל הנראה על שינוי במדיניות. בעבר, הגדירה אינטל קפיטל את תפקידה כעידוד הצמיחה של חברות המפתחות טכנולוגיות התורמות להגברת השימוש במוצרי אינטל. במזגרת זאת, היא ביצעה עד היום השקעות בכ-600 חברות בהיקף כולל של כארבעה מיליאד דולר. ייתכן שבעקבות השינוי המבני, היא תתמקד יותר בהשקעה בחברות שיש סיכוי שאינטל תהיה מעוניינת לרכוש.

לפני פחות משבוע בוצע מהלך נוסף: חטיבת McAfee שפעלה כחברת אבטחה עצמאית לאחר שנרכשה על-ידי אינטל בשנת 2010 תמורת 7.68 מיליארד דולר, מוזגה לחלוטין בתוך חטיבת Intel Security המנוהלת על-ידי כריס יאנג. במקביל, מנהלת קבוצת Communication and Devices Group, אייכה אוואנס, צורפה להנהלה הכללית של החברה, כדי לבטא את החשיבות שאינטל מייחסת לתקשורת באסטרטגיית הצמיחה שלה.

מנהל קבוצת הטכנולוגיות החדשות של אינטל, ג'וש וולדן, קיבל אחריות על כל פעילויות הפיתוח וכל צוותי הפיתוח העוסקים בטכנולוגיות חדשות, דוגמת אבזרי מחשוב אינטראקטיביים, מחשוב תפיסתי, אבזרים לבישים וכדומה.

במסגרת השינוי המקיף בהנהלת החברה, יפרוש ממנה השנה מייק בל, שהיה אחראי על הגדרת תחום האבזרים הליבשים באינטל, וכן הרמן אול, שנשכר על-ידי אינטל כדי לסייע במיזוג חטיבות המובייל והמחשוב, ואשר החוזה שלו עם החברה יסתיים במהלך 2016.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס