ר.ה. טכנולוגיות ממשיכה לשפר את הריווחיות

1 ספטמבר, 2015

גם ברבעון השני של 2015, כמו ברבעון הראשון של השנה, קבלנית הייצור האלקטרוני מנצרת מדווחת על ירידה במכירות ועלייה בריווחיות

גם ברבעון השני של 2015, כמו ברבעון הראשון של השנה, קבלנית הייצור האלקטרוני מנצרת מדווחת על ירידה במכירות ועלייה בריווחיות

קו השמות SMT בחברת RH אלקטרוניקה
קו השמות SMT בחברת RH אלקטרוניקה

ברבעון השני של שנת 2015 הסתכמו המכירות של קבלנית שירותי הייצור האלקטרוני מנצרת, ר.ה. טכנולוגיות (RH Technologies), בכ-33 מיליון מיליון דולר, בחצי מיליון דולר פחות מאשר ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו מכירותיה בכ-63.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-65.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2015.

למרות זאת, החברה דיווחה על עלייה ברווח הנקי שלה: ברבען השני של השנה היא דיווחה על רווח נקי של 276 אלף דולר, בהשוואה ל-5,000 דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד. במחצית 2015 היא דיווחה על רווח נקי של 608 אלפי דולרים, בהשוואה לרווח של 196 אלף דולר במחצית 2014. ייתכן שהיא נמצאת בנתיב לקראת שווה ריווחית, בעקבות הפסד של 147 אלף דולר בשנת 2014.

החברה הסבירה את התוצאות האלה בסדרת פעולות התייעלות שהיא ביצעה בחודשים האחרונים ובמהלך שנת 2014. היא הצליחה להפחית את יתרת המלאי שלה בהיקף של 6 מיליון דולר בהשוואה לשנת 2014, בעקבות התייעלות בניהול הרכש ושרשרת האספקה. החברה גיבשה תהליכים חדשים שהצליחו להביא לעלייה בסבבי המלאי.

החברה גם רשמה ירידה של כ-8 מיליוני דולר ביתרת הלקוחות של החברה, לאחר שהחליטה לקצר את תנאי האשראי של חלק מהלקוחות, ומשיפור תהליך הגבייה.

הקיטון בהתחייבויות השוטפות ביחס לשנה הקודמת נבע בעיקר מירידה של כ-6.8 מיליון דולר ביתרת ההתחייבות לספקים, אשר נובעת מהתייעלות בנושא ניהול הרכש ושרשרת האספקה. להתייעלות הזו היו השלכות נוספות מעקב להקטנת המלאי: היא הצליחה להפחית בכ-7.7 מיליון דולר את יתרת האשראי שהחברה מקבלת מהבנקים, כלומר הפחתת העלויות הפיננסיות על מימון הפעילות השוטפת.

חברת ר.ה. טכנולוגיות נמצאת בשליטת היו"ר יעקב רוזנברג (45%) והמנכ"ל גדליה המרמן (42%). היא נסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 96 מיליון שקל. בחודש יוני השנה היא ביטלה את הסכם שיתוף הפעולה עם קבלנית הייצור הגלובלית Jabil Circuit.

מדובר בהסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי לחמש שנים שנחתם בין שתי החברות בחודש מאי 2012, אשר נועד לסייע לג'ייביל להיכנס לשוק חברות הסטארט-אפ בישראל, ולסייע ל-RH להיעזר בתשתיות ייצור בחו"ל. אלא ששיתוף הפעולה נכשל, ובעקבות ביטולו רכשה ג'ייביל את קבוצת שמר מאזור התעשייה משגב שבגליל, בתחילת חודש אוגוסט השנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית