Imagination מקדמת בישראל פלטפורמת ה-IoT שלה

18 ינואר, 2016

פלטפורמת Creator Ci40 החדשה מהווה אבזר IoT אוניברסלי בכרטיס, המתחבר לתשתית הענן של החברה ומבוסס על הקניין הרוחני שלה, כולל ארכיטקטורת MIPS

פלטפורמת Creator Ci40 החדשה מהווה אבזר IoT  אוניברסלי בכרטיס, המתחבר לתשתית הענן של החברה ומבוסס על הקניין הרוחני שלה, כולל ארכיטקטורת MIPS

כרטיס Creator Ci40
כרטיס Creator Ci40

חברת Imagination הבריטית מתחילה לקדם בישראל את פלטפורמת Creator Ci40 שיצאה לשוק לפני כחודשיים, ומספקת תשתית מוכנה לפיתוח מהיר של אבזרי IoT. ל-Techtime נודע שבמסגרת הקידום בישראל היא נמצאת במשא ומתן על חתימת הסכמי הפצה, ובקרוב יגיעו מומחים מהחברה כדי להציג את הפלטפורמה לתעשייה המקומית. חברת Imagination הינה יצרנית קניין רוחני שעסקיה מתמקדים במכירת IP ליצרני שבבים. היא מתמחה בייצור IP בתחומי התקשורת האלחוטית המקומית כמו Wi-Fi ו-Bluetooth, מעבדים גרפיים וארכיטקטורת MIPS שאותה היא רכשה לפני כשנה.

פלטפורמת Creator Ci40 היא למעשה כרטיס מחשב שיש בו רכיבים הכוללים את הקניין הרוחני של אימג'יניישן, כמו מעבד MIPS interAptiv בעל שתי ליבות וארבע נימות (מהירות שעון של 550 MHz), תקשורת אלחוטית מסוג 02.15.4 6LoWPAN, 802.11 ac 2×2 Wi-Fi, Bluetooth 4.1 המיושם ברכיב Ensigma C4500 RPU, איתרנט, ועוד.

הכרטיס מופיע ביחד עם כרטיס זיכרון SD בנפח של 512KB, כרטיסי הרחבה הכוללים כרטיס ממסר, כרטיס מד-חום וכרטיס חיישן תנועה, מערכת הפעלה הפעלה מובנית מסוג לינוקס וממשק התחברות אל מחשב-כרטיס Raspberry.

ערכת קריאייטור המלאה
ערכת קריאייטור המלאה

חברת אימג'יניישן מאפשרת לרכוש את ערכה במחיר של 50 ליש"ט ולקבל גישה מיידית ללא תשלום לתשתית הענן שלה כדי לפתח יישומי IoT מבוססי ענן. פלטפורמת Creator Ci40 פועלת כפלטפורמה פתוחה, המאפשרת למפתחים לייצא את קוד התוכנה שפיתחו ולממש אותו על-גבי רכיבים אחרים, או ברכיב ASIC שהם מפתחים.

מדובר באסטרטגיה מעניינת. ברמה הנמוכה, של משתמשים בודדים או כמויות בודדות, כל מפתח יכול להגדיר מוצר חדש וליישם אותו מיידית על-גבי הכרטיס. הדבר מסייע ליצירת באזזז תעשייתי ולקדם את החברה בקרב קהלים חדשים. התקווה היא שחלק מהם יפתחו מוצרים שייהפכו למוצרים בייצור המוני, ובמקרה הזה ה ירצו לרכוש את הקניין הרוחני עצמו של החברה כדי לייצר את חומרה משלהם, שהיא זולה ומותאמת יותר למוצר הספציפי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני