ניסטק חנכה מפעל חדש לייצור אלקטרוני במעלות

29 מאי, 2016

המפעל הוקם בהשקעה של כ-41 מיליון שקלים. הוא מעסיק כ-240 עובדים ומספק שירותי הרכבה וייצור בקיבולת של 350 מיליון השמות בשנה. יצחק ניסן: "היום, ברוך השם, אנחנו מגשימים חלום"

המפעל הוקם בהשקעה של כ-41 מיליון שקלים. הוא מעסיק כ-240 עובדים ומספק שירותי הרכבה וייצור בקיבולת של 350 מיליון השמות בשנה. יצחק ניסן: "היום, ברוך השם, אנחנו מגשימים חלום"

NISTEC-MAALOT
המפעל החדש במעלות. צילום: שלמה שרביט

ביום חמישי האחרון חנכה קבוצת ניסטק (Nistec) במעלות את מפעל הייצור האלקטרוני שהקימה בהשקעה של כ-41 מיליון שקל. המפעל מצוי במבנה חדש המשתרע על שטח של כ-8,000 מ"ר שהוקם על-פי כללי בניה ירוקה ובאופן מודולרי כדי לאפשר גמישות עסקית.

שלמה בוחבוט (מימין) גוזר את הסרט. לצדו שמעון ניסן, אביו של יצחק ניסן
שלמה בוחבוט (מימין) גוזר את הסרט. לצדו שמעון ניסן, אביו של יצחק ניסן

אתר הייצור החדש מיועד לספק מוצרים אלקטרוניים במגוון תחומים: תעשייה, תקשורת, רפואה, בטחון, רכב ועוד. כיום מועסקים במפעל 240 עובדים, כ-100 מתוכם בני מיעוטים.

טקס חנוכת המפעל נעשה במעמד ראש העיר מעלות שלמה בוחבוט, מנכ"ל קבוצת ניסטק יצחק ניסן, מנכ"ל ניסטק צפון ווספי ארמז, מנהל מרכז ההשקעות במשרד התעשייה והכלכלה נחום איצקוביץ,  לקוחות, ספקים  ואורחים.

"היום, ברוך השם, אנחנו מגשימים חלום", אמר מייסד ומנכ"ל קבוצת ניסטק, יצחק ניסן. "החלום להקים בית ניסטק במעלות, חדשני, מכובד וירוק, שיהיה לגאוות ורווחת העובדים בו. ניסטק צפון משמשת דוגמא וסמל לדו קיום של אמת, אחוות דתות ותרבויות, לכבוד הדדי, לשותפות ועזרה ולתעשייה מצליחה.

"זהו סיפורו של מסע שהחל בדיוק לפני 8 שנים בל"ג בעומר תשס"ח (2008) כשחתמתי על רכישת המפעל. דרך תחנה נוספת לפני 3 שנים (2013) כשהנחנו את אבן הפינה, ומגיע היום, ברוך השם, לחנוכת המבנה המפואר הזה".

"זהו יום מרגש עבור מעלות תרחישא", אמר שלמה בוחבוט. "אני גאה ומברך את הנהלת ניסטק על החלטה זו ומודה ליצחק ניסן על תרומתו לתעשייה במעלות וליצירת מאות מקומות עבודה בפריפריה". לדברי מנכ"ל המפעל, ווספי, הוא צפוי לקלוט עוד כ-100 עובדים בתוך כשנתיים. כלומר, להעסיק כ-350 עובדים.

מאבק עקשני לבניית תעשייה ישראלית

בדבריו בטקס התייחס ניסן לבעיית התעשייה בישראל: "לא קל לקיים תעשייה בישראל ובפרט לא בפריפריה הרחוקה. מה שעושה ארצות הברית הפועלת במרץ להחזיר את הייצור לאמריקה, מה שעושה הממשלה בהודו המחייבת יבואנים לבצע רכישות גומלין מהתעשייה ההודית בהיקף של כ 30%, ומה שמסייעת גרמניה לתעשיינים המפתחים מקומות עבודה בגרמניה, לצערי לא קיים מספיק בישראל. הממשלה בישראל אינה פועלת דייה על-מנת לפתח תעשייה חדשה ולשמר את התעשייה המסורתית שמהווה מקור פרנסה לעובדים רבים".

ניסטק הוקמה בשנת 1985 ופועלת במתכונת של קבוצת חברות בנות המספקות שירותי עריכת מעגלים מודפסים והרכבת מעגלים אלקטרוניים. היא החלה כמפעל ייצור ולשכת שירות בתחום המעגלים המודפסים בפתח-תקווה. בשנת 2008 היא רכשה את מפעל הייצור של חברת TPI במעלות והפכה אותו לניסטק צפון, שנכנס כעת למבנה חדש.

בשנת 2009 היא רכשה את מפעל הייצור של חברת מולטיסוסרס בקצרין, הפועל כיום בשם ניסטק גולן. בשנת 2013 היא רכשה את יצרנית המעגלים המודפסים אלטק מפתח תקווה, שהשנה עלו מכירותיה בחו"ל על מכירותיה לשוק המקומי. בסך הכל, כיום הקבוצה כולה מעסיקה כ-850 עובדים.

מדובר בתופעה יוצאת דופן: בשעה ששוק הייצור האלקטרוני בישראל נאבק על כל פרוייקט מול תחרות גוברת בחו"ל, קבוצת ניסטק מבצעת השקעות רחבות היקף ומגדילה בנחישות את יכולת הייצור המקומית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית