TowerJazz פיתחה חיישן למצלמות תלת-מימד

25 אוגוסט, 2016

הטכנולוגיה מיועדת למצלמות תלת-מימד ויישומי חישת תמונה בשוק הצרכני, שוק מצלמות האבטחה, שוק הרכב האוטונומי והשוק התעשייתי. החיישן ייוצר במפעלי טאואר-ג'אז ו-TPSCo בישראל וביפן

הטכנולוגיה מיועדת למצלמות תלת-מימד ויישומי חישת תמונה בשוק הצרכני, שוק מצלמות האבטחה, שוק הרכב האוטונומי והשוק התעשייתי. החיישן ייוצר במפעלי טאואר-ג'אז ו-TPSCo בישראל וביפןTOWERJAZZ חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) ממגדל העמק וחברת TPSCo, הנמצאת בשליטת טאואר-ג'אז ובשותפות עם פנאסוניק, השיקו טכנולוגיה חדשה לפיתוח וייצור חיישני תמונה מתקדמים (CMOS Image Sensor). הטכנולוגיה מויעדת למצלמות תלת-מימד ביישומי חישת תנועה ובקרה באמצעות תנועה. החיישנים מספקים פתרונות לשווקים צומחים כגון שוק הצריכה הפרטית, האבטחה והרכב וכן חיישנים תעשייתיים.

שוק חישת התנועה והסנסורים ללא מגע צפוי לגדול מ-5.15 מיליארד דולר ל-23.55 מיליארד דולר עד שנת 2020, עם קצב גידול שנתי של 28.2% בין 2015 ל-2020. הטכנולוגיה החדשה תהיה זמינה במתקני הייצור של טאואר-ג'אז ושל TPSCo בעולם, לרבות במתקן הייצור המתקדם של שתי החברות ביפן.

אור אינפרא אדום קרוב להשגת רזולוציה גבוהה

הטכנולוגיה מתבססת על פוטו-דיודה עמוקה במיוחד הבנויה בשתי שכבות ומאפשרת רגישות גבוהה במיוחד לאור אינפרא אדום קרוב, וזאת תוך שמירה על רזולוציה גבוהה וזרם חושך נמוך במיוחד. חיישן עם מבנה פיקסל כזה הינו בעל רגישות גבוהה גם בתנאי תאורה נמוכים במיוחד.

אור אינפרא אדום קרוב (Near IR) הופך להיות יותר ויותר פופולרי במצלמות תלת-מימד לזיהוי חישת תנועה ויישומי חישה לתעשיית הרכב, מאחר שהוא מאפשר למצלמה לתפקד טוב יותר בתנאי ראות ומזג אוויר ירודים, הודות לכך שהוא מבוסס על שימוש בקרן לייזר בתור מקור אור בלתי נראה רציף. כל פיקסל מסוגל למדוד במדויק את משך הזמן שלקח לחלקיק האור להגיע ממקור האור לאובייקט ולחזור חזרה לחיישן, ועל-ידי כך לחשב את המרחק את האובייקט במרחב וליצור תמונה תלת מימדית.

התהליך פותח במתקן הייצור של TPSCo ביפן בטכנולוגיה של 65 ננומטר על פרוסות בקוטר של 300 מילימיטר, וכבר נמצא בייצור עבור חיישני אבטחה ורכב מתקדמים והוא צפוי להיות זמין במתקן הייצור הנוסף של TPSCo באראי שביפן (110 ננומטר) ובמפעל הייצור של טאואר-ג'אז במגדל העמק (180 ננומטר).

ד"ר אבי שטרום, המשמש כסגן נשיא בכיר ומנהל כללי של החטיבה העסקית CMOS Image Sensor בטאואר-ג'אז, אמר: "קצב הגידול המהיר של אפליקציות תלת מימד ליישומי חישת תנועה בשוק הצרכני (מחשבים, טלפונים ורכב) צפוי למשוך אלינו לקוחות רבים שכן מדובר בטכנולוגיה טובה בהרבה מזו שמוצעת כיום בשוק".

כבר במקום החמישי בעולם

בתוך כך, על-פי מחקר שפורסם השבוע על ידי מכון המחקר IC Insights, חברת טאואר-ג'אז צפויה להציג ב-2016 הכנסות של כ-1,245 מיליארד דולר. המחקר מתמקד ב-10 קבלניות ייצור השבבים (Foundry) עם נתח השוק הגדול ביותר. על-פי הדירוג של IC Insights, טאואר-ג'אז עלתה ברבעון האחרון מקום אחד למעלה והיא כרגע קבלנית ייצור השבבים החמישית בגודלה בעולם מבחינת נתח שוק.

I C-FOUNDRYטאואר-ג'אז מצויה במגמת צמיחה מרשימה בשנים האחרונות, כאשר ב-2013 הסתכמו מכירותיה בכ-505 מיליון דולר. אם החברה תעמוד בתחזית של IC Insights, יהיה מדובר בקצב צמיחה שנתי משוקלל של 35% בשנים 2013-2016.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , סמיקונדקטורס