אקוודוקט מדיקל קיבלה אישור FDA על ה-Aqueduct 100

5 ספטמבר, 2016

המכשיר מאפשר הרחבה של צוואר הרחם בתוך שלוש עד חמש דקות, ללא צורך בהרדמה מקומית או כללית, ולכן גם לא נדרש חדר ניתוח לביצוע ההליך. החברה נערכת לסבב גיוס שני בהיקף 3 מיליון דולר ולהפצה באירופה וארה"ב במהלך 2017

המכשיר מאפשר הרחבה של צוואר הרחם בתוך שלוש עד חמש דקות, ללא צורך בהרדמה מקומית או כללית, ולכן גם לא נדרש חדר ניתוח לביצוע ההליך. החברה נערכת לסבב גיוס שני בהיקף 3 מיליון דולר ולהפצה באירופה וארה"ב במהלך 2017unnamed

אקוודוקט מדיקל (Aqueduct Medical) מנצרת, חברת סטרטאפ בתחום המכשור הרפואי, הפועלת במסגרת החממה של קרן ההון סיכון NGT3 מנצרת, קיבלה אישור מה-FDA, עבור המכשיר החדשני שפיתחה להרחבת צוואר הרחם, ה-Aqueduct 100, עליו רשמה החברה פטנט. המכשיר מאפשר הרחבה של צוואר הרחם בתוך שלוש עד חמש דקות, ללא צורך בהרדמה כללית, ולכן בחלק מהמקרים לא נדרש חדר ניתוח לביצוע ההליך.

שיווק המוצר באירופה יחל ברבעון הראשון של שנת 2017 ובארה"ב ברבעון השלישי של שנת 2017. החברה מבצעת כעת ניסויים קליניים שיווקיים באירופה, בהתבסס על אישור ה-CE שקיבלה בפברואר 2016 . בישראל יהיה המוצר זמין לאחר קבלת אישור אמ"ר (של משרד הבריאות), הצפוי במהלך 2017. קהל היעד של המכשיר הם רופאים גניקולוגים במרכזים רפואיים, מרפאות חוץ ומרפאות פרטיות, אשר יוכלו לרכוש את המכשיר באמצעות מפיצים.

אקוודוקט מדיקל הוקמה בשנת 2013 על ידי היזם עומר הרפז ומנוהלת על ידי ד"ר אמנון ויקסלבאום. החברה נתמכת על ידי קרן ההון סיכון והחממה NGT3. מאז הקמתה גייסה אקוודוקט מדיקל 1.3 מיליון דולר. הכסף גויס מהמדען הראשי במשרד הכלכלה, ממשקיעים פרטיים ומ-NGT3  וכעת נערכת החברה לסבב גיוס שני של שלושה מיליון דולר. ההון שיגויס יאפשר לחברה להקים מערך הפצה באירופה ובארה"ב ולהמשיך בביצוע ניסויים קליניים למטרות שיווק, תוך בניית מאגר רחב של נתונים קליניים, בהתבסס על עבודה במרכזים רפואיים במדינות שונות.

ד"ר אמנון ויקסלבאום, מנכ"ל אקוודוקט מדיקל: "יתרונות המוצר נובעים מפשטות הפעלתו ומהיכולת להגיע בזמן קצר ובבטחה למפתח צוואר הרחם הנדרש. על כך יעידו תוצאות הניסויים הקליניים והמשוב החיובי שהתקבל מהרופאים שכבר התנסו במכשיר".

הרחבת צוואר הרחם באמצעות בלונים

אקוודוקט מדיקל מתמחה במחקר ופיתוח של כלי גניקולוגיה ומיילדות מתקדמים. Aqueduct-100 הוא המכשיר הראשון שפיתחה החברה, והוא נחשב לחדשני ביותר בתחום הרחבות צוואר רחם. המכשיר מאפשר לבצע הרחבה של צוואר רחם ללא הרדמה, כהכנה לפרוצדורות רפואיות אבחנתיות או טיפוליות בחלל הרחם, כדוגמת הפלה או הוצאת פוליפ. השיטות הנהוגות כיום להרחבת צוואר רחם גוזלות זמן ודורשות הרדמה, עקב הכאב הנגרם למטופלת במהלכן.

בנוסף, חשופות המטופלות לסיבוכים פוטנציאליים לאחר הפרוצדורה. Aqueduct-100 מאפשר הליך פשוט וזריז יותר, מרחיב את צוואר הרחם בצורה מעגלית על ידי החדרה של בלונים, יחד עם קתטר המבצע שטיפה בתמיסת מלח ופתיחה עדינה של תעלת צוואר הרחם. המכשיר מפחית את הסיכון לזיהום וניקוב צוואר הרחם, אינו מצריך הרדמה מקומית או כללית ולכן ניתן לבצע אותו גם במרפאות חוץ של מרכזים רפואיים ובמרפאות פרטיות.

בארה"ב בלבד יש כשלוש מיליון פרוצדורות גניקולוגיות בשנה המצריכות הרחבה של צוואר הרחם, מספר דומה באירופה, ובסך הכול כעשרה מיליון פרוצדורות בכלל השווקים הפוטנציאליים של המכשיר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: הכרזות , חדשות , מכשור רפואי