איירבאס מתכננת להטמיע את תוכנת ניהול הייצור של פלטיין

11 ספטמבר, 2016

יצרנית החלקים התעופתיים המרוכבים של חברת איירבאס, CTC, תטמיע את תוכנת ניהול הייצור של פלטיין מפתח תקווה, במטרה לאמץ את הטכנולוגיה בכל שאר המפעלים של תאגיד התעופה האירופי

יצרנית החלקים התעופתיים המרוכבים של חברת איירבאס, CTC, תטמיע את תוכנת ניהול הייצור של פלטיין מפתח תקווה, במטרה לאמץ את הטכנולוגיה בכל שאר המפעלים של תאגיד התעופה האירופי

plataine-screen

חברת פלטיין (Plataine) מפתח תקווה חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת CTC מקבוצת איירבאס (Airbus). על-פי ההסכם, CTC תעשה שימוש נרחב בטכנולוגיות של פלטיין במהלך הטמעת טכנולוגיות Industry 4.0 ו-IIoT (אינטרנט של הדברים תעשייתי). המטרה היא לאמץ את הטכנולוגיה בהמשך בכל המפעלים של איירבאס בעולם.

נשיא ומנכ"ל פלטיין, אבנר בן-בסט
נשיא ומנכ"ל פלטיין, אבנר בן-בסט

חברת CTC Stade, מהעיר שטאדה בגרמניה נמצאת בבעלות מלאה של איירבאס ועוסקת בפיתוח טכנולוגיות לייצור סדרתי והרכבה של חומרים מרוכבים עבור מטוסים ומבנים קלי משקל. החברה תטמיע את פתרון התוכנה של פלטיין לאופטימיזציה של ייצור תעשייתי.

"המטרה שלנו היא לבחון טכנולוגיות חדשניות בתחומי Industry 4.0 ו-IIoT ולעשות בהן שימוש נרחב בתהליך הייצור שלנו", אמר מנכ"ל CTC Stade, פרופ' ד"ר אקסל הרמן, "לאחר שבחנו את השוק החלטנו שפלטיין היא השותפה המושלמת עבורנו".

סגן נשיא לשיווק אמיר בן-אסא
סגן נשיא לשיווק אמיר בן-אסא

חברת Plataine מפתחת פתרונות תוכנה למיקסום וייעול תהליכי ייצור מורכבים. פתרון Total Production Optimization של החברה אוסף מרצפת הייצור נתונים הקשורים לייצור ולאיכות החלקים המיוצרים, ומספק נראות בזמן-אמת של תהליך הייצור, מיקום ומצב של חומרי גלם, המלאי בתהליך, כלים ומוצרים סופיים.

בנוסף, התוכנה מספקת התרעות בפני היווצרות בעיות, למשל כאשר התהליך מגיע לסף האיכות, היווצרות מגבלות חיי מדף, עיכובים בייצור, תנועה בלתי מורשית של פריט מסוים וכדומה.

הבעיה המורכבת של חומר מרוכב

בראיון ל-Techtime הסביר נשיא ומנכ"ל פלטיין, אבנר בן-בסט, שמערכת הניהול מספקת אינטגרציה עם חיישנים המצויים בפס הייצור, עובדים בפס הייצור וכוח חישוב בכענן המפעיל אלגורתים המבוסס על בינה מלאכותית.

בן-בסט: "כאשר בונים מוצר המבוסס על חומר מרוכב, יש צורך לעקוב אחר תנאי האיחסון, אורך החיים של חומר הגלם, מהו מצב המכונות ועוד. כך למשל, חומר הגלם לחלקים נשמר במקפיא בטמפרטורה של מינוס 25 מעלות צלסיוס. מרגע שהוא מוצא מהמקפיא, צריך לייצר את החלק בתוך זמן קצוב, לדומא 200 שעות, ויש צורך במערכת אשר יכולה לספור את השעות האלה. אנחנו מאפשרים להצמיד לחומר הגלם תגי RFID ולדעת בדיוק את מצבו".

בשנים האחרונות בנתה פלטיין שיתופי פעולה עם חברות תעשייתיות מרכזיות. יש לה שיתוף פעולה הדוק עם חברת סימנס PLM (לשעבר טקנומטיקס הישראלית) ושתי המערכות פועלות ביחד כיחידה אחת. חטיבת התעופה של GE היא לקוחה של פלטיין. לפני כשנה היא שולבה בפרוייקט ה-IIoT של חטיבת התוכנה החדשה GE Digital, ומשתתפת בפיתוח מודול ניהול הייצור לתעשיית המטוסים ומודול לניהול תחנות להפקת אנרגיה מהרוח.

"כרגע אנחנו מפתחים אפליקציה לחומרים מרוכבים עבור תעשיית הרכב, שפותחה במקור עבור תעשיית התעופה. לתעשיית הרכב יש בעיה קשה של ציפויי חומרים, שהיא דומה במאפייניה לבעיית הכבישה בתעשיית התעופה".

מהפיכת ה-IoT משנה את קווי הייצור

חברת פלטיין יצאה מתוך חברת קליק סופטוור וכיום היא מעסיקה כ-60 עובדים. לפני כ-8 שנים היא החלה לשווק את מערכת ניהול הייצור שלה, ולפני כשלוש שנים החלה במהפיכה תפיסתית וטכנולוגית בעקבות התפתחות שוק ה-IoT בעולם. לדברי סגן נשיא לשיווק אמיר בן-אסא, בתחילה החברה התמקדה באופטימייזרים המבוססים על שימוש בתגי RFID, אולם בהמשך הגיעה למסקנה שהטכנולוגיה שותביל את השוק היא ה-IoT.

בן-אסא: "כעת אנחנו מפתחים טכנולוגיות התממשקות אל כל אותם מקורות מידע, והדבר דרש מאיתנו להביא עובדים היודעים לפתח טכנולוגיות בענן, ולהביא אל הענן מרכיבים של התוכנה הקיימת שלנו. כאשר העיבוד הגיע לענן ועמד לרשותנו כוח עיבוד גדול, ראינו שאנחנו פותרים בעיות גדולות  – לא של מכונת הייצור- אלא של המפעל השלם ושרשרת האספקה כולה".

להיכן החברה מתפתחת כיום?

בן-בסט: "הארכיטקטורה החדשה נותנת לנו הזדמנויות חדשות, ואפשרויות להתמודד עם הדרישות החדשות המגיעות מה-IoT, שאי-אפשר להתמודד איתן מחוץ לענן. כעת אנחנו מבצעים השקעה מאסיבית בפיתוח השלב הבא של הארכיטקטורה, על פי הרעיון של מיקרו-שירותים בענן.  לפני שנתיים העסקנו 30 עובדים וכעת החברה כוללת 60 עובדים. רק השנה גייסנו 15 עובדים חדשים. עד סוף השנה נגייס עוד חמישה עובדים והמטרה שלנו היא להמשיך בגיוסים ובצמיחה גם בשנה הבאה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע