מדיגוס מבקשת פטנט אירופי למצלמות הווידאו הזעירות

27 נובמבר, 2016

המצלמות הזעירות של מדיגוס משמשות ליישומים רפואיים ותעשייתיים. לכשיאושר, יהיה זה הפטנט הראשון שהחברה מקבלת לטכנולוגיה של מצלמת וידאו בעלת קוטר של 1.1 מ"מ ומטה

המצלמות הזעירות של מדיגוס משמשות ליישומים רפואיים ותעשייתיים. לכשיאושר, יהיה זה הפטנט הראשון שהחברה מקבלת לטכנולוגיה של מצלמת וידאו בעלת קוטר של 1.1 מ"מ ומטה

medigus

חברת מדיגוס (Medigus), המפתחת מכשור רפואי ומצלמות זעירות, הודיעה היום כי קיבלה ממשרד הפטנטים האירופאי הודעה על כוונתו להעניק פטנט לטכנולוגיית המיקרו-ראייה שעליה מבוססת המצלמה הזעירה של החברה Micro ScoutCam. על פי מדיגוס, זוהי המצלמה הזעירה בעולם. מנייתה של מדיגוס עולה הבוקר במסחר בבורסה בתל אביב בכ-3% למחיר של 87 אגורות.

אם יתקבל, הפטנט יהיה בתוקף עד ספטמבר 2030. לכשתאושר הבקשה יהיה זה הפטנט הראשון שמדיגוס מקבלת לטכנולוגיה של מצלמת וידאו בעלת קוטר של 1.1 מילימטר או פחות. מדיגוס הגישה בקשות פטנט נוספות לטכנולוגיית מצלמה זעירה לרשם הפטנטים האירופאי ולמשרדי פטנטים נוספים, וממתינה לאישורן.

מנכ"ל מדיגוס כריס רולנד אמר, "אנחנו מרוצים מההודעה של משרד הפטנטים האירופאי, הנותנת תוקף ומשמעות לטכנולוגיית המיקרו-ראייה לשורה של יישומים וזאת תוך בניית תיק פטנטים גדל. המהנדסים שלנו מקדמים כל הזמן את הפלטפורמה הטכנולוגית ומחויבים לפתח פתרונות חדשניים למגוון רחב של צרכים עבור יישומים רפואיים, תעשייתיים ומדעיים."

המצלמות הזעירות בעולם

מדיגוס מפתחת קו של מצלמות זעירות עבור יישומי מכשור רפואי ויישומים תעשייתיים. במצלמה שונה: מצלמות ה- micro ScoutCamמבוססות על חיישן CMOS או CCD וכוללות מקור תאורה עצמי, המאפשר להן להפיק תמונות טובות במיוחד גם מחללים פנימיים בתוך הגוף ותאתרי בדיקה קטנים מאוד.

המצלמות התעשייתיות של מדיגוס מיועדות לשילוב במערכות בדיקה רובוטים, לצורך ביצוע בדיקות של חלקים מכניים, קדחים ופינות סמויות מהעין. בחודש יוני השנה אף היא נבחרה מדיגוס על ידי סוכנות החלל האמריקאית (NASA) לספק מצלמות וידאו זעירות וציוד עיבוד וידאו עבור פרויקט Robotic Refueling Mission, אשר נועד לבדוק את ההיתכנות הטכנולוגית של מערכת רובוטית לתיקון ליקויים ותידלוק לוויינים בחלל.

בתחום הרפואי, המצלמות של מדיגוס מורכבות על כלים אנדוסקופים חד-פעמיים זעירים, המשמשים לביצוע פרוצדורות אבחנתיות וכירורגיות באיברי גוף אליהם לא ניתן להחדיר אנדוסקופים גדולים יותר.

מצלמה זעירה שכזו מותקנת במערכת ה-MUSE של מדיגוס, מוצר הדגל של החברה, המיועד לביצוע ניתוחים במערכת העיכול וטיפול בתופעת ה-GERD (צרבת כרונית). מערכת MUSE שפיתחה מדיגוס משמשת לביצוע ניתוחים במערכת העיכול לטיפול בצרבת כרונית בטכנולוגיות זעיר פולשניות. מערכת ה-MUSE היא סוג של אנדוסקופ גמיש וחד-פעמי, המצויד בראייה אולטרא-סונית, מהדק רקמות ומצלמה מהקטנות מסוגה בעולם, מה שמסייע לרופא לנווט בתוך החלל הפנימי ולבצע את הפרוצדורה הכירורגית דרך הפה וללא צורך בחתכים חיצוניים או תפרים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי