Everysight משיקה משקפיים חכמים לרוכבי אופניים

8 דצמבר, 2016

Everysight יצאה מחברת אלביט מערכות ופיתחה משקפי מציאות רבודה לרוכבי אופניים, המבוססים על טכנולוגיות התצוגה העלית הצבאיות של חברת אלביט

Everysight יצאה מחברת אלביט מערכות ופיתחה משקפי מציאות רבודה לרוכבי אופניים, המבוססים על טכנולוגיות התצוגה העלית הצבאיות של חברת אלביט

everysight-s-c5a21641

חברת Everysight מחיפה מזמינה רוכבי אופניים להתנסות בשימוש במשקפיים החכמות שפיתחה במהלך רכיבה בתנאי שטח. המשקפיים של אבריסייט, הנקראים Raptor AR, מאפשרים לרוכב האופניים לקבל מידע על מזג האוויר, לנווט בדרך תוך שימוש במפות דינמיות, לצלם תמונות וסרטונים, לנהל שיחות וידאו ולבצע פעולות נוספות בהפעלה קולית, מבלי שהתכנים המוקרנים יפריעו או יחסמו את שדה הראייה.

Everysight היא חברת ספין-אוף של אלביט מערכות. במשקפיים של החברה בא לידי ביטוי השילוב בין טכנולוגית המציאות הרבודה, הקיימת במערכות ראש וקסדות שפיתחה אלביט למטוסים ומסוקים, עם טכנולוגה של ראייה מתקדמת, שמשמשת ספורטאי תריאטלון ורוכבי אופניים לקבל בזמן אמת אינפורמציה על תנאי הדרך ופרמטרים גופניים לשיפור הביצועים.

משקפיים חכמים שאינם מפריעים לשדה הראייה

בניגוד למשקפיים חכמים אחרים בשוק, כדוגמת הגוגל-גלאס, שבהם האינפורמציה מוצגת על גבי מסך ייעודי אטום אשר עשוי להפריע ולחסום את שדה הראייה ההיקפי, במשקפיים של אבריסייט התכנים מוצגים על גבי המשקף עצמו, ישירות למול העין, וללא צורך במסך יעודי או עדשות נוספות, ובכך מעניקים לרוכב חווית מציאות רבודה אמיתית. מדובר למעשה בגרסה אזרחית מפתיעה של מערכות התצוגה העלית שאלביט פיתחה עבור קסדות הטיס שהיא מספקת לחילות אוויר בעולם.

everysight-beam
Everysight מייעדת את המשקפיים בשלב ראשון לקהילת רוכבי האופניים

אבריסייט מייעדת את המשקפיים בשלב ראשון לקהילת רוכבי האופניים. הם בעלי עיצוב אופנתי וספורטיבי, וכוללים גם סינון קרינה אולטרה-סגולית מהשמש. עוצמת התאורה של המקרן מותאם באופן אוטומטי לתאורה החיצוניים וזאת כדי לחסוך באנרגיה ולהקל על הראייה.

המשקפיים החכמים של אבריסייט מתבססים למעשה על הטכנולוגיה שפיתחה אלביט בהשקעה של מאות מיליוני דולרים עבור הקסדות החכמות למסוקים, מטוסי קרב ורכבים קרביים.אלביט כבר עשתה שימוש בטכנולוגיה לשימושים אזרחיים, כאשר פיתחה בשנה שעברה משקפי טיסה לבישים בשם Skylens, אשר מספקים לטייס מידע בזמן אמת על מסלול הטיסה והתנאים החיצוניים ובכך להקטין את התלות של הטייס במכשור של מגדל הפיקוח.

שווי שוק של 50 מיליון דולר

חברת אבריסייט, המנוהלת על-ידי אסף אשכנזי, נמצאת בפארק מת"מ בחיפה, בסמוך למשרדי אלביט מערכות. מלבד אלביט, שמחזיקה בשליטה בחברה, ניתן למצוא בין בעלי המניות גם את מאיר שמיר, בעלי מבטח שמיר, ורועי בן ימי ועמי לוסטיג, בעלי חברת LR. בסבב גיוס הון שנערך בתחילת השנה, שבו גייסה אבריסייט כ-9 מיליון דולר על פי שווי שוק של 50 מיליון דולר, הצטרפו להשקעה בחברה גם בעלי ממון מוכרים כגון בעל השליטה בחברה לישראל עידן עופר, והמיליארד חיים סבן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות