יעקב מיכלין מונה למנכ"ל Brainsway

9 ינואר, 2017

בשבע וחצי השנים האחרונות ניהל מיכלין את חברת המסחור של האוניברסיטה העברית "יישום". מיכלין מחליף בתפקיד המנכ"ל את גיא איזיקיאל, שהתפטר בחודש מאי האחרון

חברת בריינסוויי (Brainsway) מהר חוצבים, שפיתחה קסדה לטיפול בלתי פולשני בהפרעות מוח, הודיעה היום על מינויו של יעקב מיכלין למנכ"ל החברה.

בחודש מאי האחרון התפטר מתפקידו המנכ"ל הקודם גיא איזיקיאל, וזאת לאחר כשנה בלבד בתפקידו ולמרות העלייה החדה בהיקף המכירות של החברה במהלך תקופתו. בעקבות ההודעה על התפטרותו צנחה מניית החברה ב-15%, הירידה היומית הגדולה ביותר שרשמה החברה. מאז התפטרותו של איזיקיאל משמש יו"ר הדירקטוריון, דוד זכות, כמנהל הזמני של החברה, והוא ימשיך למלא את תפקידו עד למועד כניסתו של מיכלין לתפקידו בתחילת חודש אפריל.

למיכלין, שמכהן כחבר בדירקטוריון בבריינסוויי מאז נובמבר 2015, משמש בשבע השנים וחצי האחרונות כנשיא ומנכ"ל "יישום", החברה למחקר ופיתוח של האוניברסיטה העברית בירושלים. מיכלין מכהן כיום גם כיו"ר דירקטוריון אינטגרה החזקות, חברת החזקות והשקעות בתחום הביוטק, אותה הקים לפני כארבע שנים, כיו"ר דירקטוריון חברת אברהם פרמצבטיקה וכיו"ר דירקטוריון אגרינוביישן, קרן השקעות בתחום החקלאות שאותה הקים לפני כשנתיים.

בעבר כיהן מיכלין גם כיו"ר דירקטוריון קיולייט ננוטק בע"מ, חברה המפתחת מוליכים למחצה וקריסטלים ננומטריים לתחום המסכים, אותה הוביל מהקמתה ועד לרכישתה על ידי חברת Merck וכן כיהן כיו"ר משותף של ITTN, ארגון חברות המסחור בישראל.

מתקשה לעבור לרווחיות למרות עלייה בהכנסות

בריינסוויי רושמת בשנתיים האחרונות עלייה עקבית בהכנסות, אך עדיין לא מצליחה לעבור לרווחיות  ברבעון השלישי של 2016 דיווחה החברה על ההכנסות של 3.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בשורה התחתונה רשמה החברה ההפסד הנקי של 642 אלף דולר, בהשוואה ל-309 אלף דולר ברבעון המקביל.

מניית החברה איבדה ב-2016 כ-30% מערכה, וזאת לאחר שגם ב-2015 איבדה כ-30% מערכה. היום ירדה החברה ב-0.8% במסחר בבורסה בתל אביב והחברה נסחרת על פי שווי שוק של 255 מיליון שקל.

קסדה לטיפול בלתי פולשני בהפרעות מוח

בריינסוויי פיתחה את מערכת ה-TMS קסדה המאפשרת לביצוע טיפולים לא פולשניים בהפרעות מוח נפוצות דוגמת דיכאון, סכיזופרניה, אפילפסיה, מאניה-דיפרסיה ועוד. בקסדה מותקנים סלילים אלקטרומגנטיים המפעילים זרמים חשמליים המשפיעים על קליפת המוח (Cortex) ומסייעים לטפל בהפרעות. בריינסוויי קיבלה הזמנות מבית חולים ג'ון הופקינס וקליניקה בשוויץ.

החברה קיבלה אישור מרשות התרופות האמריקנית (FDA) וממשרד הבריאות בקנדה לשווק את מערכת ה-TMS לטיפול בדיכאון חמור. כמו כן, החברה קיבלה אישורים מהאיחוד האירופי לטיפול במגוון תסמונות כגון סכיזופרניה, הפרעה פוסט טראומטית, דיכאון חמור, הפרעה דו קוטבית ועוד. בספטמבר קיבלה החברה אישור לשיווק המערכת במקסיקו לטיפול בדיכאון חמור.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות