Intensix פיתחה מערכת לחיזוי מצבי סיכון של מאושפזים בטיפול נמרץ

9 פברואר, 2017

החברה גייסה 8.5 מיליון דולר בסבב ראשון. המערכת של החברה מתבססת על אלגוריתמים של ביג דאטה וכבר נוסתה בבתי חולים בארץ ובעולם

חברת אינטנסיקס (Intensix) מנתניה, שפיתחה מערכת ביג-דאטה לחיזוי ומניעה של סיבוכים ומצבי חירום במאושפזים בחדרי מיון, השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של 8.5 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון מהרצליה פיטנגו ונצ'רס קפיטל, ביחד עם רשת המרפאות הגרמנית Rhon-Klinikum. איתי הראל, שותף מנהל בפיטנגו, יצטרף בעקבות ההשקעה לדירקטוריון של אינטנסיקס.

אינטנסיקס תשתמש בהון שגויס כדי להאיץ את פיתוח הפלטפורמה של החברה ולהרחבת השיווק והמכירות של החברה בשוק הרפואי בצפון אמריקה.

אינטנסיקס הוקמה ב-2015 על ידי גל סלומון ואביגדור פאיאנס. סלומון, המשמש כמנהל החברה, הקים בעבר את חברת אבטחת המידע דיסקרטיקס, שנמכרה ליצרנית השבבים הבריטית ARM ב-75 מיליון דולר. פאיאנס מילא שורה של תפקידים בתחום הסמיקונדוקטור ושימש כסמנכ"ל טכנולוגיות בחברת מיינדספיד.

אינטנסיקס פיתחה מערכת ביג-דאטה המסייעת לחיזוי ומניעה של סיבוכים ומצבי חירום בחולים ובמאושפזים בחדרי מיון כגון זיהומים, כשל רב מערכתי ובעיות לב ועוד. המודלים של המערכת מתבססים על ניתוח ביג דאטה של מאגרי שנלקחו משורה של חדרי מיון ומחלקות טיפול נמרץ ברחבי העולם.

המערכת משלבת מודלים מתמטיים המעבדים מידע קליני רב מימדי במטרה לזהות דפוסים של חולים מאושפזים בשלושה מישורים: סיבוכים צפויים בעת האשפוז, משך השהייה ביחידה לטיפול נמרץ, והסיכוי לאשפוז חוזר.

זיהוי זה מאפשר לנבא בהסתברות גבוהה את רמת הסיכון בו נמצא כל מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ, מה שמשפר את תהליך קבלת ההחלטות של הצוות הרפואי, מצמצם באופן ניכר את הוצאות הטיפול. המערכת מסייעת לייעל את ניהול המחלקות ובכך מאפשר לאשפז חולים נוספים במיטות שהתפנו מחולים שאינם בסיכון גבוה. החברה ביצעה מספר ניסויים קליניים בבתי חולים בארץ, ובהם בית החולים איכילוב, ובמיו קליניק בארצות הברית.

מנכ"ל החברה סלומון מסר "שימוש במודלים לזיהוי מוקדם באמצעות המערכות האנליטיות שפיתחנו, מהווים שינוי פרדיגמה בכל הקשור לטיפול הבריאותי.. "חולים המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ הם בעלי סיכון גבוה. אחוזי התמותה במחלקות הן בין 10% ל 29% כאשר רוב מקרי המוות נגרמים כתוצאה מכשל רב מערכתי, בעיות לב וזיהומים. על ידי שימוש במערכת שלומדת כל הזמן, ניתור החולים מתבצע 24/7 בצורה אוטומטית ומשפר את איכות הטיפול על ידי מתן תמונה מלאה וברורה יותר על כל חולה ומוסיף רשת ביטחון לכל מטופל."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות