הודו ואמריקה הלטינית הצילו את הדו"ח השנתי של סרגון

16 פברואר, 2017

למרות ירידה שנתית של 16% בהשוואה ל-2015, ההכנסות ברבעון הרביעי צמחו ב-12%, והחברה העלתה את התחזית למחצית הראשונה של 2017 ל-20-25 מיליון דולר

Share via Whatsapp

חברת סרגון ((Ceragon, המספקת פתרונות בתחום רשתות תמסורת אלחוטית, מדווחת על הכנסות של 84.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016, גידול של 12% בהשוואה להכנסות ברבעון הרביעי של 2015 וגידול של 7% לעומת הרבעון השלישי של 2016.

פתרונות תמסורת של סרגון ממשפחת FibeAir IP-20

הרווח הנקי של החברה עמד על 8.3 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 5.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2015 ורווח נקי של 3.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2016. שיעור הרווח הגולמי עמד על 32.9%עם זאת, ההכנסות לשנת 2016 הצביעו על ירידה של 16% לעומת ההכנסות ב-2015. ב-2016 כולה רשמה סרגון הכנסות של 293.6 מיליון דולר. בשורת הרווח הנקי דווקא צמחה סרגון מרווח נקי של 1.0 מיליון דולר ב-2015 ל-11.4 מיליון דולר ב-2016.

חדירה לשוק ההודי הצומח

ברבעון האחרון דיווחה סרגון על עסקת ענק עם חברת תקשורת גדולה בהודו בהיקף של יותר מ-60 מיליון דולר. הודו היא שוק הסלולאר השני בגודלו בעולם מבחינת מספר משתמשים, וחווה בשנים האחרונות צמיחה הן מבחינת דפוסי השימוש והן מבחינה טכנולוגית.

עסקה זו הצטרפה לעוד ארבעה עסקאות עם שלושה מפעילי תקשורת סלולרית בהודו ועוד מפעילת סלולאר בדרום אמריקה, בחרו בפלטפורמה שלה במסגרת פרויקטים רחבי היקף להרחבת שירותי ה-4G שלהם. לאור ההזמנות החדשות, העלתה סרגון את תחזית ההכנסות הראשונית למחצית הראשונה של 2017 ב-20 עד 25 מיליון דולר, כאשר בחברה מעריכים כי ההשפעה העיקרית צפויה לבוא לידי ביטוי במהלך הרבעון השני של 2017.

עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון. "יש לנו צבר הזמנות איתן, בייחוד נוכח ההזמנות הגדולות אותן קיבלנו במהלך הרבעון הראשון מלקוח בהודו." עם זאת, המנכ"ל ציין כי עיתוי אספקת הרכיבים השונים של הזמנות אלו עלול לגרום לתנודות גבוהות יותר בתוצאות הרבעונים השונים לאורך השנה.

"לאחר שילוב הזמנות אלו בתוכנית התפעולית הכוללת שלנו, אנו מרגישים כעת בנוח להעלות את יעד הרווח הנקי שלנו לשנת 2017, על בסיס שער חליפין קבוע, בהשוואה לזה עליו דיווחנו בנובמבר 2016", הוסיף עירא.

הודו ודרום אמריקה: יותר ממחצית מהכנסות 

ההזמנות החדשות שקיבלה החברה בחודשים האחרונים שינתה את תמהיל ההכנסות שלה בחלוקה גיאוגרפית. שני שוקי היעד המרכזיים של סרגון ב-2016 היו הודו ואמריקה הלטינית, שתרמו 27% כל אחד לכלל ההכנסות של החברה. אירופה היתה השוק השני בגודלו, עם 15% מההכנסות וארצות הברית תרמה 14% מכלל ההכנסות.

בעקבות העלייה בהיקף ההכנסות ב-2016 והתחרבות הפריסה הגלובלית, המנייה של סרגון עלתה בשנה האחרון ב-225% והיא נסחרת כעת בנסדא"ק לפי שווי שוק של 310 מיליון דולר.

מוצר הדגל של סרגון היא פלטפורמת IP-20, המספקת פיתרון יעיל למפעילות תקשורת להרחיב את קיבולת הרשת שלהן ולשדרג אותו לתשתית 4G. טכנולוגיית ריבוי הליבות של סרגון מסייעת למפעילי התקשורת לעמוד בצרכי השירות באזורים מאוכלסים במיוחד, בהם סיב תקשורת אופטי אינו קיים וקשה להשיג ספקטרום עבור תמסורת אלחוטית, וזאת באמצעות מתן תמסורת 4G בקצב של עד 1Gbps על גבי ערוץ תדר צר בודד

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת