דני קורן פורש מאבנט אחרי 42 שנים בענף הרכיבים הישראלי

27 אפריל, 2017

במסיבה מרגשת שהתקיימה אתמול בבית אנדרומדה ביפו, נפרד דני קורן מחברת אבנט רכיבים. "מר אבנט ישראל" מעביר את התפקיד לידיו של טל סגמן, שמה-1 ביולי השנה ישמש כמנכ"ל חברת אבנט ישראל

אתמול בערב נערך מפגש מיוחד במינו: בכירים מחברת אבנט העולמית (Avnet) והספקים של החברה, נפגשו בבית אנדרומדה ביפו כדי לאחל דרך צלחה לנשיא חברת אבנט ישראל, דני קורן, אשר פורש לגמלאות לאחר 42 שנים בשוק הרכיבים הישראלי. אבנט היא מפיצת הרכיבים הגדולה ביותר בישראל. היא מעסיקה כ-120 עובדים וצופה להגיע להיקף מכירות של כ-140 מיליון דולר בשנת 2017. דני קורן יפרוש מהחברה בסוף חודש יוני. במקומו ימונה טל סגמן לתפקיד מנכ"ל חברת אבנט ישראל, שייכנס לתפקיד ב-1 ליולי.

דני קורן נחשב בעיני רבים לפניה ולקולה של תעשיית הרכיבים הישראלית. הוא מהדוברים הרהוטים ביותר שלה, ומי שהצליח במשך 40 שנה לחוש בדופק הפנימי ביותר של התעשייה, להציג אותה בפני הציבור הרחב, ובמיוחד לייצג את ההייטק הישראלי בפני מנהלי חברות ומובילי תעשייה בינלאומיים חשובים. ומכיוון שאי-אפשר בלי טיפה רגשנות, Techtime מאחל לו דרך צלחה ומודה לו על השעות הרבות שהקדיש לנו כדי להסביר, ללמד, ושוב להסביר לנו מה מתרחש בתעשייה הישראלית ולאן מועדות פניה.

דני מתאר את אסטרטגיית הצמיחה שלו

בנאום נרגש שהוא נשא אתמול בערב, סיפר דני קורן כיצד התחיל את דרכו בשנת 1976 בחברת רדט הנדסת אלקטרוניקה ורכיבים, וכיצד למד בהדרגה את רזי השוק הישראלי ואת אמנות ההתרחבות באמצעות רכישות. ההרפתקה הגדולה ביותר התחילה כאשר אבנט רכיבים החליטה להיכנס לישראל ורכשה את גליום ולאחר מכן את קבוצת החברות של רדט בתחום הרכיבים. קורן: "בתחילת שנת 2001 יצאה משפחת אבנט ישראל לדרך. משימה לא פשוטה בימי משבר הדוט-קום. הלקוחות ציפו שלמפיץ ענק כמו אבנט יהיו כל הרכיבים זמינים במלאי ובמחירים התחרותיים ביותר בשוק. אבל המציאות היתה שונה. לקח לנו שנים למצב את אבנט בישראל, ולהוכיח ללקוחות שלנו שהצוות הישראלי מסוגל לתת את רמת השירות הטובה ביותר בכל ההיבטים. המשימה הייתה ונשארה אחת: 'אין מקום לבינוניות. רק האנשים הטובים ביותר בתעשייה יצטרפו לאבנט'".

מימין לשמאל: אלון עדה סמנכ"ל תפעול ומכירות אבנט, רון קרמר סמנכ"ל הכספים, דני קורן וטל סגמן

מובילאיי התחילה ב-Avnet ASIC

פרוייקט מיצוב אבנט כלל גם שורה של עיסקאות רכישה שהפכו אותה לענקית השוק המקומי: "במהלך שנותי באבנט ישראל רכשנו את פעילות EBV בישראל עם קווי מוצר כמו ST ,NXP, Freescale ,Microchip ו-TI. רכשנו את פעילות ממק בישראל בתחום ה-FPGA של Xilinx, את פעילות ההפצה של CRG עם קווי המוצר של Marvell ,Micron ו-Aptina ואת פעילות ניסקו מוליכים למחצה, שהפכה את אבנט למפיצה הבלעדית  של Xilinx בישראל". דני הודה לאנשי חברת אבנט ולאנשי Avnet ASIC בראשות נדב בן עזר ויבגני לובינסקי. "חברים המלווים אותי שנים רבות ועומדים מאחרי כ-300 תכנוני שבבים. גם חברת מובילאיי התחילה את דרכה בתכנון צ'יפים ב-Avnet ASIC".

הוא גם הקדיש מלים חמות למחליפו, טל סגמן: "בשנת 2000 הצטרף לאבנט עלם חמודות בשם טל סגמן מחברת אי.סי.איי. קלטנו אז לא מעט אנשים חדשים והמסר החוזר שלי למרואיינים היה: 'כל יום כשאתה קם בבוקר, תחשוב מה אתה יכול לעשות טוב יותר, ואם תתמיד, השמיים הם הגבול'. הסתבר שטל האמין שאלו לא סתם מלים, ובחר להצטרף אלינו. טל למד להיות איש המכירות הטוב ביותר, וזו גם הסיבה שכבר לפני כשנתיים הכרזתי שבבוא היום הוא יחליף אותי כמנכ"ל אבנט ישראל".

הוא פנה לאנשי אבנט: "אני מאחל לכולכם שפע של הצלחות בהמשך הדרך. עוד מספר חודשים תעברו למשכן החדש של אבנט ישראל עם הלוגו החדש והיפה. הבניין החדש יעטוף את כולכם באווירה חדשה ובאנרגיות חדשות שאני בטוח שימשיכו ללוות אתכם בשנים הקרובות. אין לי כל ספק שתמשיכו להוביל את תעשיית ההייטק בישראל עם כל הרכיבים שיידרשו לה היום ובעתיד".

גם טל סגמן נפרד ממנו בהתרגשות: "כשהגעתי לראיון ראשון אצל דני שאותו סיים במילים The Sky is the Limit, הבנתי שפגשתי את המנטור והמורה העסקי שלי. מאז הוא פרש עליי את חסותו, הוביל אותי וצייד אותי בכלים חיוניים להצלחה. זוהי ההזדמנות להודות לך על שהאמנת בי ועל הדרך שבה הובלת אותי. על רגעי הצחוק והשמחה המשותפים ועל החוויות וההרפתקאות. אוהב אותך. טל".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , שיווק והפצה