סאטקום ממשיכה להתרחב באפריקה

14 מאי, 2017

החברה הודיעה היום על חוזה בהיקף של 25 מיליון שקל לאספקת תשתית אינטרנט באוגנדה, זמביה וגאנה. בחודשים האחרונים הודיעה החברה על שורה של הסכמים משמעותיים עם לקוחות באפריקה.

חברת סאטקום מערכות (Satcom), המספקת שירותי תקשורת לוויינית, ממשיכה להתרחב ביבשת אפריקה. היום הודיעה החברה כי חתמה על חוזה עם חברת תקשורת סלולארית בינלאומית מהגדולות באפריקה על אספקת שירותי קישוריות ותשתית לרשת האינטרנט של החברה באוגנדה, זמביה וגאנה תמורת 25 מיליון שקל (6.9 מיליון דולר) למשך שלוש השנים הקרובות החל במחצית יוני 2017. בעקבות הדיווח עלתה היום מנייתה של סאטקום ב-4.5% במסחר בתל אביב והיא נסחרת לפי שווי שוק של 111 מיליו שקל.

מרחיבה את הפריסה באפריקה

ההודעה היום מצטרפת לשני חוזים משמעותיים נוספים עם לקוחות באפריקה שעליהם הודיעה סאטקום בחודש מרץ.  ב-8 במרץ הודיעה החברה על הזמנת המשך מורחבת מלקוח באפריקה לאספקת תקשורת לוויינית באמצעות מיזם O3b, המשותף לסאטקום ושותף עסקי בקונגו, לתקופה של 25 חודשים תמורת 23 מיליון שקל בסך הכול. ב-15 במרץ הודיעה על חתימת הסכם המשך לשלוש שנים עם חברת Vodacom מקוגנו, תמורת כ-92 מיליון שקל בשלוש שנים, שבמסגרתו ספק קיבולת לוויינית מנוהלת הן לחיבור לשדרת האינטרנט העולמית והן לחיבור בין סניפים ברשת הלקוח.

בסאטקום מסרו כי העסקה נמצאת בליבת פעילות הצמיחה של החברה בתחום הסיבים האופטיים ומשקפת את מגמת החברה להעמיק פעילותה מול ספקי הסלולר המובילים בענף הטלקום.

דן זיצ’ק, מנכ"ל סאטקום מערכות, מסר כי "סאטקום ממשיכה בתכניתה לביסוס הנוכחות המקומית באפריקה ומרכזת מאמצי שיווק בהרחבת פעילותה וגיוס חברות תקשורת, שבהן היא רואה חשיבות אסטרטגית. החברה מזהה ביקוש גדל לפתרונות תקשורת איכותיים באזורים שונים באפריקה והדבר מתבטא במספר חוזי מפתח עליהם הודענו בחודשים האחרונים"

חברת סאטקום נמצאת בשליטת יורוקום תקשורת מקבוצת שאול אלוביץ'.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תקשורת