עסקת ענק לאלביט: חבילת מודיעין למדינה אירופית ב-390 מ' דולר

28 מאי, 2017

הפרוייקט יבוצע במשך שלוש השנים הבאות. בשנים האחרונות מתגברת חשיבותו של השוק האירופי עבור חברת אלביט

חברת אלביט (Elbit Systems) הודיעה היום על עיסקת ענק בהיקף של כ-390 מיליון דולר לאספקת מערכות חבילה שלמה של פתרונות מודיעין אלקטרוני קרקעי, כולל מערכות תקשורת, בקרה ושליטה. הפרוייקט יושלם בתוך שלוש שנים. חברת אלביט לא מסרה מידע על זהות המדינה האירופית המזמינה, אולם מנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס, אמר שמדובר בפתרון מודיעין יוצא דופן המבוסס על הטכנולוגיות החדישות ביותר של החברה והידע המעשי שהיא צברה בתחום.

בשנים האחרונות מתגברת חשיבותו של השוק האירופי עבור חברת אלביט. בשנת 2016, שבה הסתכמו מכירותיה של אלביט בכ-3.2 מיליארד דולר, אירופה תפסה 19.7% מהמכירות בהיקף של כ-641 מיליון דולר, בהשוואה לשנת 2015 שבה תפסה אירופה רק 16% מהמכירות בהיקף של כ-498 מיליון דולר.

גם בשיחת הוועידה לפני כשבועיים, שבה היא דיווחה על מכירות בהיקף של 749 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017, אמר מכליס שמשקלה של אירופה עולה: "אנחנו רואים הרבה מאוד הזדמנויות באירופה", אמר. הדבר תוא להערכות של גופי מחקר העוקבים אחר השוק הביטחוני, אשר מעריכיפ כי בשנים הקרובות אירופה תשקיע תקציבים רבים יותר בתחום הביטחון כדי להתמודד עם שלושה איומים מרכזיים: הטרור המתגבר, הצורך להגן על הגבולות בפני הגירה בלתי חוקית, והחשש הגובר מפני עימות עם רוסיה.

אומנם החברה לא מסרה פרטים על תוכן העיסקה – האם מדובר במערכות שליטה טמטדיעים צבאיות או במערכות להגנת הגבולות- אולם תחום מערכות המודיעין והשליטה והבקרה של אלביט, בשני השווקים ביחד, מהווה כשליש מהמכירות. בשנת 2016 הן הסתכמו בכ-1.22 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-995 מיליון דולר בשנת 2015.

חברת אלביט נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-5.1 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות